Razvoj društvenih mreža je tokom godina implementacije novih ideja i načina komunikacije sa publikom uvodio nove kreativne formate značajne za korisničko iskustvo. Biznis profili su skladno tome dobijali nova sredstva u cilju animacije svojih posetilaca i njihovog što dužeg zadržvanja na objavama i profilima.
Odgovor na pitanje šta je danas od tih formata najzastupljenije i šta je to što bi u godinama pred nama moglo da prednjači kao glavni animator publike, leži u pravo u video sadržaju.
Skladno tome smo odlučili da jedan ceo tekst posvetimo ovoj temi i što slikovitije prikažemo kako i zašto je video sadržaj preuzeo primat na društvenim mrežama, te vas pozivamo da nastavite čitanje i saznate odgovore na neka bitna pitanja.
Sigurno ste primetili da kada god se ulogujete na neki od svojih profila na društvenim mrežama prvo što ugledate jeste raznolik video sadržaj. Zbog čega algoritam socijalnih platformi Facebook i Instagram preferira video formate?
Vaš profil će uvek imati veći stepen izloženosti u odnosu na publiku posredstvom videa zato što takav format sam po sebi ima veću verovatnoću da zadrži korisnike na postovima, gde posledično oni više vremena provode na početnoj strani.
Razlog tome je što video prosto ima veću slobodu da na jedan razloženiji način prikaže šta želi, te da u razmaku od nekoliko sekundi ili minuta pruži opširniji, detaljniji i kreativniji okvir o nekoj temi. Tematika sadržaja koja je pokrivena u videima se razlikuje u zavisnosti od platforme. U skladu sa tim, primetno je da najnovija društvena mreža u ekspanziji TikTok teži da promoviše kreativan i zanimljiv trending sadržaj namenjen nešto mlađoj publici.
Sa druge strane, Instagram je uveo opciju Reels, koja na sličan način pokušava da privuče mlađu publiku opsednutu zabavno-popularnim sadržajem. Facebook je kao socijalna platforma pretrpan edukativnijim sadržajem, dešavanjima iz sveta, vestima i mnogo čemu drugom.
Svaka pod navedenih platformi se donekle razlikuje po publici, ali je ono što ih vezuje upravo značaj video formata i činjenica da algoritam svake od platformi „gura“ ovaj tip sadržaja na sam vrh početne strane.
Mnoga istraživanja su pokazala da korisnici društvenih mreža jednostavno vole video sadržaj. Prema jednom od mnogih, ispitivanje iz 2018. godine je pokazalo da 54% publike želi da vidi još više video klipova u kojima će na kreativan način biti prikazan sadržaj u vezi sa njihovim omiljenim brendovima.
Utvrđeno je da su tokom 2019. godine korisnici provodili u proseku 6h i 48min gledajući videe, što je rast od čak 59% u odnosu na 2016. godinu. Tokom pandemije korona virusa su ljudi još više vremena provodili kod kuće i na društvenim mrežama, zahtevajući zabavan i koristan sadržaj, što je jasan znak na šta je potrebno fokusirati se.
Osim što je video zabavniji korisnicima, posledično dolazi do većeg zadržavanja korisnika na vašim postovima i interakcije što je ključno da algoritam društvene mreže prepozna vaš content kao bitan i duže vremena ga zadrži na početnoj strani. Primera radi, TikTok zadržava kao aktuelne postove i po nekoliko nedelja do meseci ukoliko je publika reagovala dobro.
Za razliku od pre samo nekoliko godina, demografska struktura publike se drastično promenila, s obzirom da sada primat preuzima „generacija Z“ (1996-početak 2000ih), odnosno mlađa populacija kojoj je jedan od osnovnih načina zabave, pregledavanje raznih kanala i videa na Youtube-u.
Uz sve veće prisustvo generacije Z na socijalnim platformama, milenijalci (1981 – 1995) nisu u toj meri zavisni, ali su svakako demografska grupa koja zahteva kvalitetan sadržaj ispraćen video formatima.
Korisnici danas više nego ikada žele da saznaju što više o svojim omiljenim brendovima i proizvodima. Video format je odličan način za humanizaciju proizvoda, ideja i usluga, jer pruža više prostora za kreativne ideje, koje će uspeti da pokrenu emocionalni okidač kod publike.
Kada se ljudi vežu za vaše proizvode, logički se stvara i veća šansa za prodajom. Zahvaljujući video formatu koji pruža više mogućnosti od fotografija, možete stvoriti jednako zabavan i dinamičan kontekst u kome će ljudi moći da se prepoznaju i primete vas kao sebi sličnima. Potrudite se da video bude što kvalitetniji, jer će se trud i resursi koje ste uložili vratiti mnogostruko ako posao bude obavljen dobro.
Postizanje konverzija uz video sadržaj nikada nije izgledalo jednostavnije, s obzirom da sada imate opciju da veoma jednsotavno zaintersujete publiku, ali i da ih onda pozovete na određeni tip akcije. Bilo da pozivate ljude na neki događaj, želite da posete vaš sajt ili da prosto obave kupovinu, video vam može pomoći veoma efikasno.
Poziv na akciju može biti veoma jednostavna poruka pitko upakovana u kompletan kontekst, gde će ljudi po inerciji imati želju da vide šta još imate da ponudite. Kompletna marketing strategija će podrazumevati i izgradnju prosečnog tipa ličnosti kome je namenjen vaš proivod, a video će biti odličan način da im se obratite na jedinstven način.
Ukoliko se odlučite da na kreativan način dođete do pažnje, korisnici će to umeti da cene. Međutim, kreativnost nekada nije dovoljna, a tada na scenu stupaju aktuelne i popularne teme. Potrudite se da se „zakačite“ na neki od trenutnih tokova i na svoj način prikažete viđenje cele situacije i pozicinorate se efektivno.
Čak i socijalne platofrme preferiraju teme koje su u trendu i njima daju prednost zbog toga što privlače veliki broj ljudi. Pravi tok informacija i kontekst koji ćete im dati, ljudima će privući pažnju ukoliko se izvede precizno i jasno.
Video sadržaj definitivno postaje favorit u načinu plasiranja informacija, dvostruko prihvaćen kako od publike, tako i od algoritama, stoga ne postoji razlog da se i sami ne upustite u kreiranje videa u trendu. Možda i sami uspete da stvorite trend za svoj publiku koji će bti sveopšte prihvaćen. Agencija za digitalni marketing, ORA digital vam može uskočiti u pomoć na tom zanimljivom i dinamičnom putu.
Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.