Google analitika i konverzije

Google Analitika (Google Analytics) je jedan od besplatnih alata koje pruža Google, a jedini uslov je posedovanje Google naloga, međutim kao neko ko zna malo ili ništa o ovoj temi, sigurno se pitate čemu taj alat služi?

Zamislite da imate sajt gde prodajete sportsku opremu online, ali niste sigurni u demografske karakteristike posetilaca, niti kolike su posete na dnevnom, nedeljnom ili mesečnom nivou, kao ni odakle dolaze svi ti ljudi, što su složićete se bitni elementi ukoliko pokušavate da recimo trgujete putem sajta.

Google Analtika je tu da vam pokaže ove statističke podatke, ali i mnogo šire od toga.

Samim tim, kao vlasnik sajta dobijate poprilično bitne informacije, koje vam pružaju mogućnost da uvidite ponašanje ljudi tokom online pretrage i mogućnost da potrebnim korekcijama povećate posećenost.

Vreme provedeno na sajtu od strane korisnika je odličan pokazatelj kvaliteta i raznovrsnosti sadržaja koji nudite, a pomenuti alat vam upravo pruža tu informaciju, ali i mnoge druge.

Šta su konverzije i čemu služe?

Ukoliko želite da postignete dobru vidljivost na Google pretraživaču, neophodno je puštanje plaćenih oglasa putem Google Ads alata, a rezultate tih kampanja možete pratiti upravo preko Google Analitike, koja daje detaljne izveštaje.

Pri puštanju kampanje, neophodno je adekvatno podesiti konverzije, odnosno zacrtati sebi šta mi to zapravo želimo od našeg posetioca?

Da bi mogli da odgovorite na ovo pitanje, prethodno morate odrediti vaše ciljeve, koje će posetilac slediti.

Zamislite konverziju kao korisnikov put kroz različite digitalne kanale (sajtovi, društvene mreže itd.) putem kojih se on sve više informiše i zagreva za kupovinu proizvoda koju ste vi postavili kao glavni cilj.

Prema tome, konverziju možemo definisati kao obavljenu online radnju od strane posetioca kojom se on približava cilju koji smo postavili, bilo da je to prodaja ili nešto drugo.

Korisnički put i proces konverzije, odnosno njegovo ponašanje na internetu i proces dolaska do proizvoda, tj. postavljenih ciljeva, najefikasnije prati Google Analitika svojim metrikama, kroz korisne statističke podatke.

Međutim, potrebno je znati šta i u kom trenutku treba pratiti i analizirati od tih podataka, kojih u sklopu internet saobraćaja postoji mali milion.

ORA Digital, agencija za digitalni marketing vam može pomoći u pravilnom tumačenju statističkih podataka pre, tokom i posle puštanja kampanje, kako bi postigli veću vidljivost i uspeh.

KONTAKTIRAJTE NAS