BLOG

Kako izgleda proces izrade WordPress sajta?

Izrada sajtova u današnje doba predstavlja veoma korisnu i praktično neophodnu osnovu svima onima koji žele da se predstave u digitalnoj sferi života i tako pokrenu, održe ili unapred svoj biznis.

WordPress platforma pruža mogućnost izrade sajtova na veoma praktičan i efikasan način, tako da i ovaj na prvi pogled komplikovan proces možete obaviti sami, čak i sa ne tako naprednim IT znanjem.

Ukoliko imate želju za pokretanjem sopstvenog sajta, na pravom ste mestu, jer se čitanjem teksta možete upoznati sa osnovnim koracima kako izgleda proces izrade WordPress web prezentacija.

 

Šta je WordPress?

Pre nego što započnemo sa upoznavanjem osnovnih koraka kako treba da izgleda rad na WordPress plaformi, želimo da vas upoznamo sa osnovnom terminologijom.

WordPress je najpoznatiji i najkorišćeniji sistem za uređivanje sadržaja (mnogima poznatije kao CMS) na svetu, pri čemu je oko trećina svih postojećih sajtova izrađena na ovaj način.

U prošlosti je posao izrađivanja sajtova bio znatno teži i podrazumevao je ručno kucanje html fajla, što je iako veoma temeljan način, poprilično zahtevan i oduzima puno vremena.

WordPress i drugi CMS-ovi su doneli mogućnost da se korisnik ne mora brinuti o pisanju koda, već samo o sadržaju koji će se na sajtu nalaziti.

Prednosti WordPress platforme u odnosu na druge sisteme za uređivanje sadržaja:

  • poseduje veliki broj opcija;
  • bezbedan je;
  • jednostavan za instaliranje;
  • podržava veliki broj plugin-ova za dodatne funkcionalnosti.

 

Razlika između WordPress.com i WordPress.org

Pre nego što se upustite u izradu sajta preko WordPress CMS-a, potrebno je da razumete razliku između .com i .org opcije.

WordPress.com predstavlja platformu, dok je WordPress.org zapravo CMS.

Ukoliko ste potpuni početnik, najbolje je odlučiti se za WordPress.com, s obzirom da ne morate brinuti o konfiguraciji fajlova ili bazi podataka, ali je isto tako ograničen po pitanju mnogih plugin-ova.

Izrada sajta preko WordPress.org sa samohostovanim sistemom omogućiće vam mnogo više opcija, ali će zahtevati više znanja, s obzirom da ćete imati sopstveni domen.

Nakon što ste nadamo se odabrali drugu opciju, tada kreće kompletan proces izrade sajta.

 

Odabir domena i registracija hostinga

Sada kada smo razrešili osnovne nedoumice, vreme je da pređemo na izradu sajta. Kada želite pokrenuti sopstveni sajt, neophodna je registracija domena i izbor hostinga.

Registracija domena zapravo predstavlja odabir imena sajta i proveru da li je željeno ime već zauzeto. Možete se opredeliti za neki od međunarodnih domena kao što su: .org, .biz, .info, .com ili uzeti jedan od domaćih: .rs, .срб.

Ukoliko je ime koje ste odabrali zauzeto, to će vam dati motivaciju da budete još kreativniji. Najbolja opcija je odabrati naziv domena koji vremenom može postati brend u niši u kojoj se nalazite.

Sledeći korak odnosi se na odabir hostinga, tačnije hosting kompanije koja će vam obezbediti server gde će sajt nalaziti i podršku oko drugih tehničkih stvari.

 

Kvalitetan hosting paket treba da sadrži:

  • email adrese – nekoliko njih koje u nastavku sadrže ime sajta;
  • pristup FTP protokolu koji daje mogućnost postavljanja datoteka na server;
  • zaštita od različitih zloupotreba – takozvana malvere zaštita.

Iako na prvi pogled deluju slično, hosting paketi razlikuju se u sitnicama koje mogu biti veoma važne. Prilikom odabira paketa obavezno obratite pažnju na sledeće: bezbednost, brzina i tehnička podrška.

U zavisnosti od veličine sajta, odaberite odgovarajuću kompaniju nakon istraživanja tržišta.

 

Odabir teme za izradu sajta

Nakon instalacije WordPress CMS-a, potrebno je odabrati temu koja će biti osnova vašeg sajta. Možete birati iz velike ponuđene arhive ili se okrenuti nekom od poznatih sajtova za instalaciju tema kao što ThemeForest.

Prilikom odabira teme je bitno da ona bude lepog izgleda i sa odgovarajućim mogućnostima u smislu funkcionalnosti.

Uz estetiku, potrebno je da tema ispunjava sledeće kriterijume:

  • kompatibilnosti u smislu prikazivanja na najpopularnijim browserima;
  • kompatibilnost sa pluginovima;
  • usklađenost sa SEO standarima;

 

Šta su plaugin-ovi i čemu služe?

Plugin-ovi predstavljaju dodatke za CMS, koji daju mnogo više opcija i funkcionalnosti po pitanju unosa sadržaja, brzine učitavanja i analize poseta.

Postoji veliki broj ovih dodataka, a mi smo izdvojili 4 koje ne bistre trebali preskočiti:

  • Yoast SEO/all in one SEO – pomažu adekvatnom formatiranju sadržaja u skladu sa SEO standardima, ukazuju na greške i podsećaju na faličnosti;
  • Akismet – antispamerski dodatak napravljen od strane kreatora WordPress-a i poseduje dodatne bezbednosne opcije;
  • Google analytics – praćenje popularnosti proizvoda, konverzija i drugih statističkih parametara;
  • Easy social sharing – omogućava deljenje sadržaja na društvenim mrežama.

 

Kako treba da izgleda navigacija sajta?

Termin navigacija sajta odnosi se na to kako će izgledati raspored stranica na sajtu, tačnije kreiranje kategorija koje će biti vidljive posetiocima.

Za sam početak je bitno krenuti od osnovnih stranica (landing page) kao što su homepage, o nama, kontakt, koje će dati legitimitet vašem sajtu i korisnike upoznati sa vašim poslovanjem.

Vremenom ažurirajte navigaciju sajta dodavanjem kategorijskih stranica, gde će biti predstavljeni proizvodi koje prodajete i do kojih će posetioci moći da dođu veoma jednostavno u samo par klikova.

Potrebno je da sajt bude veoma pregledan, a sadržaj lako dostupan.

Pre samog ubacivanja sadržaja i kreiranja navigacije, svoje zamisli stavite na papir ili ih sebi slikovito predstavite putem programa kao što je draw.io. Tako ćete jednostavnije strukturisati hijerarhiju i raspored kategorija, podkategorija i podpodkategorija u navigaciji.

 

Kreirajte sadržaj i pre nego što dođe vreme za njegovu implementaciju

Kreiranje sadržaja podrazumeva pisanje tekstova, postavljanje slika, tabela i interno linkovanje landing page-eva.

Potrebno je da tekst bude ON page sadržaj bude kreiran u skladu sa SEO standardima, kako bi se stvorila mogućnost za kvalitetnim pozicioniranjem na Google pretraživaču nakon upita korisnika.

Angažujte kvalitetnog copywriter-a koji poznaje SEO tehnike, čiji će tekstovi biti konkurentni na tržištu. Ne dozvolite da zbog neadekvatnog sadržaja vaš sajt ne bude vidljiv korisnicima.

Uz poštovanje svih ON page principa i adekvatnim rasporedom ključnih reči kroz sadržaj, bez većih ulaganja u plaćeno oglašavanje, verovatno ćete imati sasvim dovoljan broj poseta.

Pored popunjavanja kategorijskih stranica proizvoda tekstualnim sadržajem, napravite blog sekciju sa relevantnim tekstovima na sajtu, koje će vam dati verodostojnost za nišu u kojoj se nalazite.

 

Zbog čega je SEO važan tokom kreiranja sajtova?

Ukoliko se samostalno odlučite za kreiranje sajta, najbolje bi bilo da se upoznate sa osnovnim SEO standardima i primenite ih pre puštanja sajta live, kako bi se rangirali bolje od konkurencije.

Pre puštanja sajta live, obavezno uradite sledeće:

  • međusobno linkovanje stranica na sajtu (interno linkovanje);
  • xml mapa na sajtu sa spiskom svih URL-ova;
  • optimizacija sajta za mobilne uređaje – responzivnost za korisnike koji pristupaju preko telefona;
  • povezivanje sa Google analitikom i Google search konzolom radi praćenja poseta, rezultata oglašavanja i drugih statističkih parametara.

Kreiranje WordPress sajta nije prezahtevan proces, ali od vas podrazumeva poznavanje opisanih tehnika. Mi smo se potrudili da predstavimo najosnovnije korake i prikažemo ih što bazičnije, kako bi i početnicima dali šansu za razumevanjem i kasnije kvalitetnom primenom tokom rada.

Ukoliko vam je potrebna profesionalna izrada web sajtova putem WordPress-a, mi iz agencije za digitalni marketing, ORA digital smo spremni da za vas obavimo ovo uslugu veoma profesionalno i u skladu sa svim savremenim principima!

KONTAKTIRAJTE NAS