BLOG

Društvena mreža Tik Tok i njen potencijal

Mišljenja o sve aktuelnijoj društvenoj mreži Tik Tok poprilično se razlikuju u zavisnosti od afiniteta i starosti ljudi, ali broj aktivnih korisnika ove platforme definitivno je ističu i nameću kao vrednu pomena.

Prema podacima iz poslednjeg kvartala 2021. godine, broj aktivnih korisnika Tik Tok-a bio je preko 1,2 milijarde, dok se do kraja 2022. godine očekuje da on poraste do neverovatnih 1,5 milijardi.

Tik Tok je nastao u Kini i za kratko vreme sa svojim delimično inovativnim formatom doneo je veliku popularnost mnogima koji su se okušali u kreiranju kratkog video sadržaja propraćenog trending numerama.

Posebno je popularan među “generacijom Z”, koja se uveliko navikla na “bombardovanje” raznolikim sadržajem sa interneta, dok im kratki video formati pričinjavaju posebno zadovoljstvo.

U nastavku saznajte sve što vas je oduvek zanimalo o društvenoj mreži Tik Tok.

 

Kakav tip sadržaja se može pronaći na Tik Tok-u?

Tik Tok je odlična platforma za sve one koji žele da pokažu svoje talente, trikove, poznavanje plesa, skill-ove u video igrama, sviranje instrumenata… Takođe, influenseri na ovoj socijalnoj platformi imaju priliku da okupe svoje fanove i šire ideje.

Dakle, veliki je broj mogućnosti kako za one koji žele da kreiraju sadržaj, tako i za one koji samo žele da prate nove trendove.

Što je sadržaj inovativniji, korisniji, zanimljivi i produkcijski kvalitetniji, to su veće šanse da stekne veću popularnost.

Video produkcija i video editing u ovom pogledu igraju veoma značajnu ulogu, a što više uložite kao kreator sadržaja, bolje ćete se predstaviti na platformi kao što je Tik Tok. Ovo su i usluge koje naša digitalna agencija nudi svojim klijentima, tako da nam se možete obratiti za saradnju i formiranje kvalitetnog identiteta.

Takođe, vremenom su na Tik Tok-u uspostavljena pravila korišćenja, koja najviše od svega ukazuju na to kakav tip sadržaja je nepoželjan. Zabranjen je svaki vid promocije nasilja, rasizma, seksualno eksplicitnog sadržaja, tako da ova platforma postaje sve bezbednija za mlade.

 

Marketinški potencijal Tik Tok-a i da li on postoji?

Praksa vođenja društvenih mreža u agenciji za digitalni marketing ORA digital i kakva je naširoko poznata u digitalnom svetu podrazumeva između ostalih aktivnosti i plaćeno oglašavanje.

Ovo za cilj ima što veći doseg do korisnika i širenje svesti o brendu koji se promoviše.

Pa ipak, Tik Tok kao društvena mreža barem za sada nije dao prostora za klasične plaćene reklamne kampanje.

Uprkos tome, mnogi veliki brendovi su uvideli porast popularnosti Tik Tok-a i njegovog potencijala kao marketing kanala. Aktivnosti koje su preduzete u ovom pogledu odnose se na Tik Tok izazove i takmičenja koja na indirektan način utiču na razvijanje svesti o brendu.

Još jedan možda i efikasniji način promovisanja proizovda ili kampanje od strane brenda na ovoj socijalnoj paltformi jeste angažovanje influensera. Njihova uloga na Tik Tok-u jes zaista velika i omogućeno im je da kroz kratke i kreativne video formate na najbolji mogući način ispomovišu proizvode.

 

Tik Tok algoritam utiče na tip sadržaja koji će se prikazati baš vama

Kao i svaka društvena mreža, Tik Tok poseduje algoritam koji mu pomaže da svojim korisnicima prikaže baš onaj tip sadržaja koji ih kao pojedinca interesuje.

Algoritam će umeti da prepozna vaše preferencije na osnovu aktivnosti u odnosu prema prikazanom sadržaju i prema tome će prilagođavati objave koje ćete videti u budućnosti.

Zahvaljujući algoritmu društvene mreže Tik Tok, nijedan korisnik neće dobiti identičan sadržaj na “For you” strani kao neko drugi.

Saznali smo i koja su osnovna pravila na osnovu kojih algoritam funkcioniše, pa prema tome donekle i sami možete uticati na tip sadržaja koji će vam se prikazivati.

 

Interaktivno ponašanje korisnika

Slično kao i kod Instagram platforme, i ovde će sadržaj koji vam se prikazuje biti određen na osnovu vašeg ponašanja od ranije. Ovo se odnosi na nekoliko glavnih faktora kao što su:

  • nalozi koje pratite;
  • komentarisanje objava, lajkovanje i šerovanje;
  • videe koje ste stavili u favorite, kao i one za koje ste odredili da niste zainteresovani;
  • duži video klipovi koje ste odgledali do kraja;
  • sadržaj koji sami kreirate.

Način pretrage sadržaja

Za razliku od analize ponašanja korisnika na osnovu sadržaja koji im je već prikazan, algoritam ovde prepoznaje vaše afinitete kroz pretragu koju obavljate putem “lupice” (Discover tab).

Ovde se misli na način pretrage koji može biti putem:

  • naslova;
  • heštegova;
  • efekata;
  • zvukova;
  • tema u trendu.

Podešavanje uređaja i naloga

Za razliku od prethodna dva faktora na osnovu kojih algoritam funkcioniše, podešavanje uređaja i naloga nema toliko značajnu ulogu, zato što ne može pratiti aktivnosti korisnika u realnom vremenu.

Pa ipak, neophodno je istaći značajne elemente:

  • izbor jezika;
  • podešavanje zemlje – više sadržaja od kreatora iz izabrane zemlje;
  • tip mobilnog uređaja;
  • kategorije interesovanja.

Šta Tik Tok algoritam ne preporučuje?

Evo i nekoliko smernica za početnike kako bi bili upoznati sa time šta to algoritam neće preporučiti:

  • duplirani sadržaj;
  • sadržaj koji ste već videli;
  • sadržaj koji je prepoznat kao spam;
  • potencijalno uznemirijući sadržaj.

Evo i dobrih vesti za sve one koji tek planiraju da izgrade veliku bazu pratilaca na Tik Tok-u. Algoritam ne zasniva preporuke za prikazivanje sadržaja na osvnou broja pratilaca i ranije uspešnosti objava, već sve zavisi od toga koliko ćete dobro pogoditi svoju ciljnu grupu.

Verujemo da će upoznatost sa algoritamskim pravilima biti itekako značajna onima koji žele da iskorsite marketinški potencijal društvene mreže Tik Tok.

Šta možemo očekivati u budućnosti?

Iako je Tik Tok poslednjih godina doživeo veliku popularnost naročito među mladima, njegov budući razvoj ostaje upitan. Sve zavisi od toga koliko će kreatori ove socijalne platforme uložiti u inovacije za angažovanjem korisnika.

Ono što će takođe uticati na budući razvoj jeste i potencijalno otvaranje mogućnosti za reklamiranjem, tako da Tik Tok bude odličan marketing kanal za sve velike i brendove u razvoju.

Tik Tok je veoma zabavan i pruža veliki broj opcija za kreatore i sve one koji žele da se dobro zabave i nauče nešto novo.

Od daljeg razvoja opcija za korisnike i mogućnosti za razvojem kapitala velikih brendova zavisiće i njegova budućnost. Videćemo kakva će biti sudbina Tik Tok-a u ogromnom svetu digitalnog marketinga, dok vas za to vreme mi iz agencije za digitalni marketing ORA digital vas pozivamo da pogledate čitav set naših usluga.

Uz našu pomoć ćete pronaći svoje idealno mesto u digitalnom svetu i doći do svoje ciljne grupe na najbolji mogući način!

KONTAKTIRAJTE NAS