BLOG

Kako zaraditi od affiliate marketinga?

Verovatno sve češće imate priliku da čujete za termin affiliate marketing, s obzirom da ova oblast postepeno ulazi u ekspanziju na našem tržištu, dok je globalno već veoma rasprostranjena.

Putem affiliate marketinga možete zaraditi novac čak iako nemate konkretan proizvod za prodaju, ali možete doprineti njegovoj promociji u digitalnom svetu kroz veštine pisanja i promocije.

Ukoliko vas zanima više o tome šta je affliate marketing i kako zaraditi od njega, na pravom ste mestu jer ćemo se u nastavku detaljnije baviti upravo ovom tematikom.

 

Šta je affiliate marketing?

Zbog svih onih koji nisu uopšte upoznati sa ovom tematikom, neophodno je da krenemo od samog početka i vas čitaoce upoznamo sa osnovnom terminologijom.

Opšteprihvaćena definicija affiliate marketinga kaže kako je ovo deo promocije u digitalnom svetu koji ima za cilj da čitaoce upućuje ka određenim proizvodima linkom u svom tekstu, što se smatra određenom vrstom preporuke.

Ukoliko se upravo nakon te preporuke ostvari kupovina, pisac dobija procenat od prodaje. 

Vi kao davalac preporuke u ovom slučaju uopšte ne morate posedovati proizvod, niti se baviti svim ostalim segmentima koji čine klasičnu prodaju. Na vama je samo da preporučite proizvod, te da posle toga čekate konverzije.

Verujemo da se među vama koji ste malo nepoverljiviji javio tračak sumnje u to kako će prodavac znati da je kupac došao baš putem vašeg linka, ali ne brinite, sve ćemo objasniti u nastavku!

 

Ko su činioci lanca prodaje u affiliate marketingu?

Affiliate marketing lanac prodaje sastoji se od:

  • prodavca;
  • kupca;
  • affiliate partnera.

Kupac je neko do koga prodavac logično želi doći, dok mu u tome pomaže partner i to za određeni procenat.

Na ovaj način su svi u dobitku.

Prodavac dobija nove kupce koje bez partnera ne bi ostvario, partner ostvaruje procenat, dok potrošač na brz i jednostavan način dolazi do željenih artikala.

Većina velikih kompanija i mladih perspektivnih firmi sa velikim brojem proizvoda ima razvijen sistem affiliate, odnosno partnerskog marketinga. Dovoljno je da potpuno besplatno pristupite njihovoj mreži popunjavanjem formulara, odaberete proizvod koji želite promovisati i dobićete jedinstvene linkove za promociju

 

Kako funkcioniše sistem zarade?

U praksi affiliate program izgleda veoma jednostavno i partnerima garantuje da će ostvariti zaradu ako kupac zaista dođe preko njihovog linka do proizvoda.

Garancija se ostvaruje putem koda koga partner može dobiti direktno od prodavca ili putem unapred razvijenih affiliate mreža. Kod predstavlja svojevrsnu garanciju da će procenat otići direktno na vaš račun.

Tri načina zarade od affiliate marketinga:

  • PPS (Pay per sale) – procenat od svakog prodatog proizvoda;
  • PPL (Pay per lead) – možete zaraditi čak i da posetilac nije kupio ništa, ali je ostvario neku drugu vrstu interakcije (prijavio se za newsletter, popunio upitnik i sl.);
  • PPC (Pay per click) – zarada na osnovu toga koliko ste posetilaca doveli.

 

Nekoliko načina kako možete otpočeti sa affiliate marketingom?

Affiliate marketing je veoma popularan i zbog toga omogućava razvijanje poslovanja iz nekoliko uglova u digitalnom svetu. 

Blogovanje u suštini jeste najefikasniji način do sada, ali dužni smo da vam predstavimo i ostale:

  • promocija proizvoda putem ličnog Youtube kanala;
  • email marketing – napravite mejling listu i direktno se obraćajte potrošačima;
  • influenseri – promocija proizvoda kroz mrežu fanova na društvenim mrežama;
  • sajtovi specijalizovani za određenu nišu i ujedno kvalitetno SEO optimizovani;

Pisanje blogova je suštinski najbrži način kako možete postaviti affiliate link. Na samom početku pokrenite blog, pa nakon toga razmislite o nekoj profitabilnoj industriji i niši u kojoj ćete se i sami snaći tokom pisanja tekstova.

Odaberite proizvode za promociju i stvorite kvalitetan sadržaj oko njih!

Nakon toga je potrebno čekati i biti strpljiv.

Prodavci prate kretanje kupca na internetu putem kolačića (cookies), a vi upravo zbog toga možete zaraditi čak i da se potrošač ne odluči odmah za kupovinu, već kasnije, ali nakon što ste ga prvobitno upoznali sa proizvodom.

Mnogi affiliate programi nude period kolačića od 30 do 150 dana, što za vas kao partnera znači da od trenutka kada je kupac prvi put ugledao proizvod došavši preko vašeg linka ima 30 do 150 dana da ga kupi, a vi možete zaraditi!

Kolačići predstavljaju deo koda i kao što vidite njihova dužina je veoma važna iz ugla potencijala zarade, tako da vodite računa o tome pre nego što pristanete na ponudu.

 

Kako bi trebalo da izgleda kvalitetna affiliate marketing aktivnost?

Kako bismo vam što slikovitije prikazali kako ova vrsta marketinga funkcioniše, najbolje bi bilo da prođemo kroz jedan idealan primer iz prakse.

Za sam početak je dovoljno da imate interesovanja za određenu oblast, a neka to u ovom slučaju bude računarska oprema. Započeli ste sajt i otpočeli pisanje blogova o inovacijama u svetu kompjuterske opreme, pa tako redovno plasirate kvalitetan i ažuran sadržaj o novim modelima laptopova, čipovima i grafičkim karticama.

Pored standardnog načina obraćanja čitaocima klasičnim plasiranjem informacija, dajete im i svoj lični pogled na celu situaciju u cilju prepoznavanja vas kao stručnjaka za datu oblast. 

Uvezali ste svoj sajt sa alatima Google Analytics (Google analitika) i Google Search Console i primećujete kako tekstovi postaju sve čitaniji.

Istražili ste tržište i primetili kako veliki prodavac IT opreme nudi kvalitetan affiliate program za koji se prijavljujete. Nakon toga ćete u vašim tekstovima ubacivati slike proizvoda oko kojih će biti prirodno napisan sadržaj sa srodnom tematikom.

Ispod slika nalaziće se affiliate link ka priozvodu koji preporučujete!

Kada razvijete svoje affiliate poslovanje možete ga dodatno širiti otvaranjem Youtube kanala i širenjem znanja zainteresovati gledaoce i sebi potencijalno uvećati prodaju.

 

Tri faktora zadužena za vaš uspeh

Ukoliko želite da pratite sopstvene rezultate nakon obavljenog posla, potrebno je da se fokusirate na sledeće tri metrike:

  • broj posetilaca vašeg sajta;
  • stopa učestalosti kliktanja na postavljene affiliate linkove;
  • broj kupovina.

Od toga koliko ćete kvalitetno voditi sopstvenu stranicu, kanal ili obavljati drugi vid promocije zavisi broj posetilaca koji su ključni za kupovinu i vašu krajnju zaradu.

Affiliate marketing je kod nas relativno nova oblast i sačinjena je od mnoštva potrebnog znanja u ovoj sferi poslovanja. Ukoliko su vam potrebne određene usluge, možete nas kontaktirati i mi ćemo vam pomoći da uplivate u svet digitalnog marketinga.

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.

KONTAKTIRAJTE NAS