BLOG

Pad društvenih mreža – da li smo zavisni od njih i u kojoj meri

Pad društvenih mreža Facebook, Instagram i Whatsap od 04.10.2021. godine nas je za ukupno 6 sati koliko je trajao, vratio verovali ili ne upravo na kuckanje SMS poruka i neke davno zaboravljene mreže kao što je Skype.

Sigurno ste i sami posle ko zna koliko vremena nekom poslali SMS samo da bi potvrdiili da Whatsap „baguje“ i da ste zapravo želeli da nastavite dopisivanje. Međutim, skoro niko od nas nije bio ni svestan šta se dešava, a čak i da smo mogli da pretpostavimo o čemu se radi, kako da to podelimo sa drugima kada najposećenije društvene mreže nisu radile?

Upravo je za samo ovih 6 sati svet stao i niste mogli da lako doprete do svojih prijatelja, publike ili ciljne grupe, a kao jedina opcija je ostao Twitter, koji iako veoma popularan, ipak ne može da se meri sa gorepomenutim mrežama.

U nastavku teksta pročitajte kako je ovaj kratkoročni pad društvenih mreža uticao na nas kao korisnike, ali i mnoge čija se poslovanja delimično ili celovito zasnivaju na mrežama.

Facebook je odlično mesto za alternativne izvore informisanja

O tome koliki značaj igraju društvene mreže za razmenu informacija govori i to da za čitavih 6 sati oni koji prate razne portale na socijalnim platformama kao alternativne medijske izvore, nisu imali mogućnost da se instant povežu sa istomišljenicima i dođu do potrebnih informacija.

Zamislite svet u kome hipotetički ne bi postojale platforme poput društvenih mreža korisne kao kanal protoka informacija, koje ne možemo videti i čuti na televiziji. U ovom konkretnom slučaju smo i dalje imali Twitter, ali šta da nije ni njega, te da smo nakon svih ovih godina morali da se vratimo SMS porukama i televizijskom programu.

Da li smo to našom krivicom ili ne, postali zavisni od društvenih mreža kao komunikativnog i informativnog kanala? Sigurno je da makar u minimalnoj meri svako od nas oseća potrebu za njima.

Kako je pad društvenih mreža uticao na male biznise?

Tržište na društvenim mrežama je poprilično veliko i maltene da ima mesta za svakoga ko ume da segmentira svoju publiku i da se pozicionira u očima potrošača. Upravo ovu priliku mali i srednji biznisi godinama u nazad koriste kako bi veoma efikasno i sasvim precizno došli do konzumera.

U današnjem svetu je malim i srednjim preduzećima teško da se takmiče sa velikim igračima na tržištu, a spas su uvideli u društvenim mrežama kao sjajnim kanalima komunikacije. Ove platforme zahtevaju određeno ulaganje novca za reklame i za usluge agencija, ali svakako ne podrazumevaju posedovanje gigantske infrastrukture i svega onoga što imaju najveći konkurenti.

Tog 4. oktobra se na kratak vremenski period desilo ono zbog čega su sigurno mnoge mlade i firme u usponu, imale razloga da se zabrinu. Naravno, donekle se čak i podrazumevalo da će Mark Zuckerberg i njegov tim sve vratiti u normalu, ali šta da nisu?

Ostaje nam da predviđamo ovu hipotetičku i skoro pa nemoguću situaciju, ali je činjenica da bi mnoge firme i kompanije izgubile dosta novca, te morale da traže nove kanale komunikacije radi dolaska do novih potrošača.

Šta je ovaj pad značio za influensere?

Svesni smo činjenice da mnoga preduzeća, od velikih kompanija do malih firmi sa po nekoliko radnika, dobar deo svog marketing poslovanja zasnivaju na socijalnim platformama, ali šta je sa influenserima koji bi ugrubo rečeno izgubili svoj identitet i publiku koju su godinama sticali.

Influenseri su veoma moćno oružje putem kojih kompanije ostvaruju uticaj i reklamiraju proizvode, usluge i ideje. Ali ne samo to, oni su sami po sebi veoma bitan faktor na tržištu marketinga, jer imaju sposobnost da samostalno oko svojih ideja, stavova ili nečega potpuno trećeg oforme veliku zajednicu.

Zahvaljujući društvenim mrežama, svako od nas može postati osoba od uticaja ukoliko ima šta pametno da kaže, uradi, ponudi. Uspeh, odnosno broj pratilaca proporcionalno će zavisiti od kvaliteta onoga što jedan influenser ima da ponudi, ali i od publike kojoj se obraća.

Pad društvenih mreža nam je na kratko vreme ostavio mogućnost da razmislimo o tome koliko bi svet bio siromašnije mesto bez mogućnosti da na ovaj način iskažemo svoj talenat, mišljenje ili bilo šta drugo. Sa socijalnim platformama svako od nas može veoma lako pronaći istomišljenike, bez obzira da li ih ima u realnom svetu oko sebe.

I ovde se vidi nesumnjiva zavisnost od društvenih mreža kako sa strane inflensera, tako i sa strane regularnih korisnika, a da li je to dobro ostaje nam kao veoma dobra tema za razmišljanje.

Psihološka stanovišta prema uticaju društvenih mreža

Ne tako davne 2015. godine naučnici Pev Research Centra su slično mnogima do tada imali želju da istraže fenomen negativnog uticaja društvenih mreža na korisnike. Činjenica je da su korisnici svoje negativne stavove objavlivali na društvenim mrežama, te je možda i to bio podstrek za mnoga istraživanja da otkriju da li je problem upravo u socijalnim platformama.

Slobodno možemo reći da one ostvaruju veliki uticaj na ljude, ali ukoliko je to u negativnoj konotaciji, možda se problem nalazi u samim ljudima. Na nama korisnicima je da filtriramo informacije sa kojima se susrećemo na mrežama i da razumemo da pored digitalnog sveta postoji i onaj realan svet.

Uz kvalitetnu edukaciju ljudi, društvene mreže ne mogu prouzrokovati realne probleme. Baš suprotno, one su već godinama sjajne platforme za povezivanje ljudi i širenje ideja podrške socijalno i ekonomski ugroženim ljudima. Mnogi upravo ovde pronalaze reči poruke i utehe kada ih nemaju nigde drugde.

Nakon svega ovoga ostaje zaista upitno da li su u pravu oni koji tvrde da je pad društvenih mreža trebao da traje zauvek, te da bi svet bio bolje mesto bez njih. Već godinama se nalazimo u eri digitalizacije, a društvene mreže su samo jedan mali segment svega toga. Činjenica je da svet napreduje i da će se u budućnosti mnogo stvari odvijati virtuelno, pa je zato potrebno da naučimo da živimo pametno u skladu sa tim i na najbolji mogući način iskoristimo postojanje socijalnih platformi.

Ukoliko i sami želite da plasirate sadržaj, usluge i proizvode putem reklama na društvenim mrežama, angažovanjem profesionalne digitalne agencije ćete na najbolji mogući način pronaći svoju publiku. Agencija za digitalni marketing, ORA digital vam stoji na raspologanju za usluge vođenja društvenih mreža.

KONTAKTIRAJTE NAS