Facebook je u današnjem modernom svetu biznisa nezaobilazna platforma za oglašavanje u digitalu, a upravo ovde se krije veliki potencijal za dosezanjem publike koja se broji do neverovatnih 2,8 miliona ljudi.
Iako na prvi pogled puštanje kampanja ne deluje kao preterano komplikovan zadatak, potrebno je poznavati određena pravila, koja će vam omogućiti da na zaista pravi način “pogodite” publiku i pokrenete emocionalni okidač.
Pa ipak, sve to neće biti dovoljno ukoliko ne poznajete osnovna pravila oko toga šta je dozvoljeno, a šta nije prilikom oglašavanja. Pouzdana agencija za digitalni marketing mora biti do detalja upoznata sa svim pravilima i zbog toga je angažovanje profesionalne firme za oglašavanje na društvenim mrežama veoma pametna investicija!
Naglašavamo da se sva pravila u vezi sa oglašavanjem odnose i na Instagram objave, s obzirom da se radi o istoj kompaniji.
Odlučili smo da se detaljnije pozabavimo tematikom oglašavanja na Facebook-u i kroz tekst vas upoznamo sa osnovnim pravilima.
Na samom početku je neophodno ukazati na ono što možda i većina vas zna, ali je svakako vredno pomena. Nemojte biti začuđeni ukoliko su vaši postovi odbijeni za oglašavanje, ako sadrže neke od sledećih elemenata:
Ovo su osnovna pravila koja prosto morate ispoštovati, ali verujemo da će tako zaista i biti ukoliko imate nameru da se ozbiljnije bavite oglašavanjem na Facebook-u i ovde razvijate svoji biznis.
U prvom poglavlju smo ukratko predstavili elemente koji se nikako ne mogu naći u postu za oglašavanje, ali je potrebno ukazati da postoje sadržajni elementi koji su negde između. Oni se smeju prikazivati sa određenim ograničenjima.
Neophodno je posedovati zvaničnu pismenu dozvolu Facebook-a ukoliko želite da promovišete proizvode, koji pripadaju sledećim kategorijama:
Ukoliko se vaše poslovanje zasniva na nekim od ovih proizvoda, budite oprezni i trudite se da ispoštujete sve zakonske propise i pravila Facebook-a.
Postovi na društvenim mrežama moraju takođe biti kreirani po određenim pravilima, pa je tako veoma bitno šta će se naći na slici, naslovu i propratnom tekstu objave, jer su oni upravo namenjeni široj publici.
U tom pogledu je neophodno držati se visokog kvaliteta objavljenog sadržaja. Potrebno je da ono što pružate korisnicima bude jasno, koncizno, kreativno i pitko. Vaša ciljna grupa sigurno neće reagovati dobro na sadržaj koji ih iz nekog razloga uznemirava. Povedite računa o gramatičkoj ispravnosti teksta, kvalitetu vizuala i video sadržaja, originalnosti, kao i relevantnoj povezanosti svega navedenog sa vašim proizvodima i brendom.
U objavama se ne mogu koristiti reči kao što su: “poklanjamo”, “poklon akcija”, “giveawey”, “lajkuj”, “komentariši”, “podeli”, “označi”, “popust”, “nagradna igra” i slične, inače će objava biti obrisana.
Mnogi nisu upoznati sa činjenicom da Facebook provera i “spoljašnji” sadržaj. Deluje da zbog toga u neku ruku izlazi iz okvira svog delovanja, ali kada se malo bolje promisli, potpuno je logično da brine o sadržaju koji je direktno povezan sa objavama na sopstvenoj platformi.
U skladu sa ovom pojavom, potrebno je da obratite pažnju na sledeće:
Zaključak je da je potrebno da linkovana stranica bude u potpunosti relevantna sa vašom objavom i bez ikakvog vulgarnog ili drugog eksplicitnog sadržaja.
Facebook se veoma brine o tome na koji način se koristi njegov logotip, a izuzetak nije Instagram, pa je u tom pogledu potrebno koristiti njihove originalne i najnovije verzije.
Potrebno je da bude jasno naglašeno da niste u partnerstvu sa Facebook-om, kao i da ništa ne implicira ka tome. Takođe, bilo koji vizual, koji se nađe u vašoj objavi nikako ne sme zbunjivati korisnike ukazivajući na sličnosti sa logom Facebook-a i Instagram-a.
Postoje jasna pravila o tome kako se upotrebljavaju logotipi i brendirane reči, što je tema za nešto šire istraživanje. Naša je preporuka da svakako izbegavate to u svojim objavama i držite se razvijanju sopstvenog brenda, kako ne bi došlo do komplikacija.
Facebook je poprilično jasan kada se radi o poštovanju pravila, pa se zbog toga ne trudite da ih izbegnete. Ukoliko ste ipak dovoljno smeli da to uradite, suočićete se sa posledicama trošenja resursau vidu truda i vremena. Takođe, novac koji ste uložili za određenu objavu, tačnije njeno sponzorisanje, a koja je naknadno uklonjena od strane kompanije Facebook, neće biti vraćen u onoj meri u kojoj je iskorišćen pre brisanja.
Posvetite se najboljem mogućem pozicioniranju i na pravi način targetirajte publiku, fokusirajte se na kvalitet objava i obavezno napravite dve verzije oglasa kako bi testirali i uvideli koja radi bolje.
Samo na taj način i uz poštovanje svih propisa, možete ostvariti profit na društvenim mrežama!
Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.