Moramo i sami priznati, Youtube reklame i nas kao marketare nekada umeju da izlude.
Dobro ne preterujemo baš…nekada izlude, ali nekada i privuku pažnju, zar ne? Upravo im to i jeste glavni zadatak, da vas na kratko zavedu i uđu u uho.
Youtube je danas jedna od vodećih platformi koju na mesečnom nivou makar jednom poseti 2,6 milijardi korisnika širom sveta. Zapanjujući brojevi koji pokazuju koliki potencijal zapravo ima ova mreža, i to ne samo potencijal već mogućnost za ostvarivanjem realnih rezultata svakome ko na pravi način iskoristi neku od brojnih opcija.
Youtube oglašavanje posebno za grupu ljudi između 15 i 35 godina jeste odlična mogućnost da proširite dobar glas o svom brendu, pa smo zato rešili da vas detaljnije upoznamo sa ovim tipom reklamiranja.
Primetili ste kako je Youtube doslovno zatrpan reklamama, te da gotovo da nema šanse da svaki dan ne naletite na neku novu. Znajte da to ima svoje razloge.
Evo i koji su benefiti Youtube oglašavanja i zbog čega se sve više brendova oslanja na ovaj vid reklamiranja:
Pored oglašavanja, vidljivost svog kanala i uopšte brenda možete unaprediti kroz razne SEO Youtube metode. Kontaktirajte nas i za usluge video produkcije i video editinga, kako bi vaš sadržaj za Youtube bio baš kako treba!
Sada kada smo uvideli potencijal Youtube oglašavanja i benefite reklamiranja putem ove platforme, vreme je da se pozabavimo vrstama oglasa.
Postoje 3 osnovne grupe oglasa na Youtube platformi:
Ovaj tip reklame je omiljeni iz ugla korisničkog iskustva, s obzirom da gledaoci mogu prekinuti sa gledanjem videa nakon 5 sekundi.
Youtube je takođe poprilično fer, s obzirom da kada postavite reklamu, potrebno je da ona bude pregledana u trajanju od makar 30 sekundi ili kao cela ako traje 30 sekundi kako bi bila naplaćena. Jedna od opcija za naplatu jeste tek onda kada posmatrač izvrši određeni tip unapred utvrđene konverzije.
Za razliku od prethodnih, non-skippable ads ćete kao posmatrač morati da odgledate u celosti, sa tim da reklame mogu trajati najviše između 15 i 20 sekundi.
Reklame koje se ne mogu preskočiti plaćaju se za svaki pregled, pa su zato najčešće opcija za kratkoročni period kada brzo želite da podignete popualrnost brenda.
Izuzetno kratke i to do 6 sekundi, pa moraju biti upečatljive. Naplata se vrši po svakom pregledu, dok je glavna prednost upravo kratak period trajanja reklame, zbog čega se smatra da ona neće biti dosadna posmatračima.
Pa ipak, izazovno je da za 6 sekundi kažete sve što ste hteli, budete jasni precizni, ali i zanimljivi!
Video oglasi se mogu pojaviti i izvan samog videa, tačnije na ovih nekoliko mesta:
Glavne prednosti jesu to što se naplata vrši tek nakon klika na reklamu, kao i to da se vaš sponzorisani video pojavljuje pored sličnog, na neki način povezanog sadržaja.
Osnovna mana (neki bi rekli čak i prednost) ovog tipa oglašavanja jeste što reklame nisu nametljive i ne iskaču same od sebe, već se od gledaoca zahteva još jedan klik.
Za razliku od video reklama, Youtube je omogućio i više šanse za povećavanjem saobraćaja ka web stranicama kroz Display i Overlay reklame.
Display reklame se pojavljuju između predloženih video klipova sa desne strane, dok su Overlay reklame one koje možete videti tokom trajanja videa malo iznad trake koja meri vreme trajanja.
Takođe, postoje i Premium reklame koje se nalaze na vrhu početne strane i tu se nalaze 24h – njima se postiže ogromna vidljivost!
Kako biste postavili Youtube oglas potrebno je povezati se sa AdWords računom u sledećih nekoliko koraka, tako da Youtube nije mnogo drugačije od Google oglašavanja:
Puštanje oglasa obavlja se preko Adwords-a i to na levoj strani platforme gde su postavke, kampanje i sl. Da bi vam se otvorile različite opcije za oglašavanje kliknite na Campaigns, pa zatim New campaign.
Tada ćete moći da birate ciljeve oglašavanja kao što su prodaja, podizanje svesti o brendu, veći promet ka web lokaciji i mnogo čega drugog. Sledi zanimljiviji deo kada zapravo kreirate kampanju, dodeljujete joj naziv, vreme trajanja, strategiju, jezik, lokaciju, publiku, ključne reči, položaj i da ne nabrajamo sve, istražićete i sami.
Nadamo se da vam je ovaj kratak vodič o Youtube oglašavanju bio koristan, te da ćete se i sami oprobati. Za još korisnih tekstova posetite našu blog sekciju, a pogledajte i usluge digitalnog marketinga koje nudimo!
ORA digital pomaže u većoj vidljivosti na digitalnom nebu!