BLOG

Youtube oglašavanje – sve što vas je interesovalo

Moramo i sami priznati, Youtube reklame i nas kao marketare nekada umeju da izlude.

Dobro ne preterujemo baš…nekada izlude, ali nekada i privuku pažnju, zar ne? Upravo im to i jeste glavni zadatak, da vas na kratko zavedu i uđu u uho.

Youtube je danas jedna od vodećih platformi koju na mesečnom nivou makar jednom poseti 2,6 milijardi korisnika širom sveta. Zapanjujući brojevi koji pokazuju koliki potencijal zapravo ima ova mreža, i to ne samo potencijal već mogućnost za ostvarivanjem realnih rezultata svakome ko na pravi način iskoristi neku od brojnih opcija.

Youtube oglašavanje posebno za grupu ljudi između 15 i 35 godina jeste odlična mogućnost da proširite dobar glas o svom brendu, pa smo zato rešili da vas detaljnije upoznamo sa ovim tipom reklamiranja.

 

Prednosti oglašavanja preko Youtube-a

Primetili ste kako je Youtube doslovno zatrpan reklamama, te da gotovo da nema šanse da svaki dan ne naletite na neku novu. Znajte da to ima svoje razloge.

Evo i koji su benefiti Youtube oglašavanja i zbog čega se sve više brendova oslanja na ovaj vid reklamiranja:

  • Odličan način za angažovanjem publike – pa ipak, iako deluje lako, vaša reklama u moru drugih mora biti posebna, tako da zaista privuče pažnju gledaocima. Ne postoji bolji način za privući pažnju nego kroz video sadržaj, pa se trudite da budete upečatljivi, koncizni i nezaboravni;
  • Neverovatan doseg reklama – na Yotube-u preko 2 milijarde ljudi svaki dan pogleda preko 5 milijardi video klipova, dok se pored toga smatra da ova platforma ima najveći uticaj pri donošenju odluke o kupovini;
  • Jednostavno i efikasno targetiranje – pored demografskog targetiranja, vrlo jednostavno možete pogoditi ciljne grupe u skladu sa afinitetima koje imaju prilikom pregledanja sadržaja;
  • Merenje rezultata kampanja je lako – detaljne metrike će vam pokazati do koga su plasirane reklame došle, što je odlična šansa za uvid u kvalitet puštenog oglasa i eventualnu reorganizaciju kampanje;
  • Youtube oglašavanje nije skupo – jedan Youtube oglas će vas koštati između 10 i 30 centi po pregledu, dok vam platforma neće naplatiti kada gledaoci preskoče reklamu odmah nakon prvih 5 sekundi – što opet zavisi od tipa oglasa.

Pored oglašavanja, vidljivost svog kanala i uopšte brenda možete unaprediti kroz razne SEO Youtube metode. Kontaktirajte nas i za usluge video produkcije i video editinga, kako bi vaš sadržaj za Youtube bio baš kako treba!

 

Vrste Youtube oglasa i za koji se odlučiti?

Sada kada smo uvideli potencijal Youtube oglašavanja i benefite reklamiranja putem ove platforme, vreme je da se pozabavimo vrstama oglasa.

Postoje 3 osnovne grupe oglasa na Youtube platformi:

  • Video ads – skippable ads, non-skippable ads, bumper ads, discovery ads;
  • Non video ads – display ads, overlay ads, shopping ads;
  • Premium ads – masthead ads.

 

#1 Skippable ads

Ovaj tip reklame je omiljeni iz ugla korisničkog iskustva, s obzirom da gledaoci mogu prekinuti sa gledanjem videa nakon 5 sekundi.

Youtube je takođe poprilično fer, s obzirom da kada postavite reklamu, potrebno je da ona bude pregledana u trajanju od makar 30 sekundi ili kao cela ako traje 30 sekundi kako bi bila naplaćena. Jedna od opcija za naplatu jeste tek onda kada posmatrač izvrši određeni tip unapred utvrđene konverzije.

#2 Non-skippable ads

Za razliku od prethodnih, non-skippable ads ćete kao posmatrač morati da odgledate u celosti, sa tim da reklame mogu trajati najviše između 15 i 20 sekundi.

Reklame koje se ne mogu preskočiti plaćaju se za svaki pregled, pa su zato najčešće opcija za kratkoročni period kada brzo želite da podignete popualrnost brenda.

#3 Bumper ads

Izuzetno kratke i to do 6 sekundi, pa moraju biti upečatljive. Naplata se vrši po svakom pregledu, dok je glavna prednost upravo kratak period trajanja reklame, zbog čega se smatra da ona neće biti dosadna posmatračima.

Pa ipak, izazovno je da za 6 sekundi kažete sve što ste hteli, budete jasni precizni, ali i zanimljivi!

#4 Video discovery ads

Video oglasi se mogu pojaviti i izvan samog videa, tačnije na ovih nekoliko mesta:

  • na vrhu ponuđenih opcija tokom pretrage;
  • na stranici za gledanje sadržaja odmah pored predloženih videa;
  • početna strana Youtube-a kada aplikaciju otvorite preko telefona.

Glavne prednosti jesu to što se naplata vrši tek nakon klika na reklamu, kao i to da se vaš sponzorisani video pojavljuje pored sličnog, na neki način povezanog sadržaja.

Osnovna mana (neki bi rekli čak i prednost) ovog tipa oglašavanja jeste što reklame nisu nametljive i ne iskaču same od sebe, već se od gledaoca zahteva još jedan klik.

Za razliku od video reklama, Youtube je omogućio i više šanse za povećavanjem saobraćaja ka web stranicama kroz Display i Overlay reklame.

Display reklame se pojavljuju između predloženih video klipova sa desne strane, dok su Overlay reklame one koje možete videti tokom trajanja videa malo iznad trake koja meri vreme trajanja.

Takođe, postoje i Premium reklame koje se nalaze na vrhu početne strane i tu se nalaze 24h – njima se postiže ogromna vidljivost!

 

Kako plasirati Youtube oglas?

Kako biste postavili Youtube oglas potrebno je povezati se sa AdWords računom u sledećih nekoliko koraka, tako da Youtube nije mnogo drugačije od Google oglašavanja:

  • prijava na Youtube kanal;
  • klik na ikonu ili naziv kanala;
  • zatim klik na postavke, pa napredne postavke;
  • potrebno je izabrati opciju za povezivanje kanala sa AdWord računom i nakon toga ostaviti tražene podatke.

Puštanje oglasa obavlja se preko Adwords-a i to na levoj strani platforme gde su postavke, kampanje i sl. Da bi vam se otvorile različite opcije za oglašavanje kliknite na Campaigns, pa zatim New campaign.

Tada ćete moći da birate ciljeve oglašavanja kao što su prodaja, podizanje svesti o brendu, veći promet ka web lokaciji i mnogo čega drugog. Sledi zanimljiviji deo kada zapravo kreirate kampanju, dodeljujete joj naziv, vreme trajanja, strategiju, jezik, lokaciju, publiku, ključne reči, položaj i da ne nabrajamo sve, istražićete i sami.

Nadamo se da vam je ovaj kratak vodič o Youtube oglašavanju bio koristan, te da ćete se i sami oprobati. Za još korisnih tekstova posetite našu blog sekciju, a pogledajte i usluge digitalnog marketinga koje nudimo!

ORA digital pomaže u većoj vidljivosti na digitalnom nebu!

KONTAKTIRAJTE NAS