BLOG

Facebook kampanja – osnovne karakteristike i prednosti

Zbog čega je Facebook jedna od najefikasnijih platformi za promociju?

Sigurno ste pomislili kako pomenutu društvenu mrežu malo ko danas aktivno koristi, kako je postojanjem Instagrama, a najnovije TikToka, Facebook izgubio svoje mesto u digitalnom okruženju, ali ipak ne bi trebali žuriti sa preuranjenim zaključcima.

Ako ste se ikada zapitali o značaju Facebook kampanja i kakve benefite one mogu imati po vaše poslovanje, na pravom ste mestu.

Uprkos mnogim drugim metodama za pronalaženje potencijalnih kupaca u digitalnom okruženju, Facebook i dalje zauzima veoma bitno mesto.

Puko postojanje na Facebook-u nije dovoljno

Iako možda zanemaren površno posmatrano, Facebook neminovno sa sobom nosi određene prednosti svojstvene baš ovoj platformi, pa tako prema istraživanjima, u odnosu na druge online kanale komunikacije, 50% ljudi koristi upravo pomenutu društvenu mrežu kao jedan od načina informisanja.

U tom pogledu, mnogi koji kao parametar posmatraju samo organski doseg objava, uvideće da brojke pokazuju upravo suprotno, a kako se suprostaviti brojkama?

Upravo je tada bitno sagledati i neke druge pokazatelje kao kao što su broj kreiranih grupa, ali i njihovih članova i ne samo njihovo prisustvo već i učestalu aktivnost.

Što se organskog dosega na Facebooku (a složićete se i na drugim platformama) tiče, vođenje naloga na društvenim mrežama predstavlja samo bazičnu aktivnost, koja sama po sebi nije dovoljna da bi se ostvarili rezultati, već je potrebno realizovati periodične aktivacije i prateće kampanje oglašavanja, strateški usmerene na komunikaciju usluge i podizanje svesti o prisustvu na tržištu.

Prema istraživanjima, zahvaljujući Facebook kampanjama, vaš oglas može videte preko 40% ljudi u odnosu na ukupnu populaciju od 13 i više godina. Postavljanje plaćenih targetiranih oglasa na pomenutoj društvenoj mreži ima poprilično veliki uticaj na pozicioniranje vaših poruka i proizvoda u očima potrošača i korisnika.

Kreiranje ciljne grupe i odabir jednog od marketinških ciljeva

U cilju toga da na društvenoj mreži Facebook u moru ljudi pronađemo naše potencijalne kupce, kreiranje kampanje pomaže za detaljno targetiranje korisnika. U tom pogledu, možemo doći do potrošača sa poprilično specifičnim i jasnim demografskim karakteristikama poput godina starosti, geografske lokacije, interesovanja i mnogo čega drugog.

Kvalitet ciljne grupe je mnogo značajniji nego kvantitet, jer je bolje plasirati poruku na pravo mesto i u pravo vreme, nego rasipati resurse na preveliki broj potrošača, tako da procesu pronalaženja prave ciljne grupe treba posvetiti puno vremena.

Potrebno je razjasniti jednu stvar pre nego što se odlučimo za puštanje kampanja – nije dovoljno samo nasumično birati opcije koje nudi Ads Menager i tako kreirati ciljnu grupu.

U tom smislu, potrebno je napraviti strategiju, gde će se razjasniti neke polazne tačke online predstavljanja kao što su:

Kakav je moj proizvod? Kakva je moja publika? Koje su koristi mog proizvoda za potencijalne kupce? Koji je cilj kampanje?

Ukoliko želite da se na adekvatan način predstavite potrošačima, potrebno je da im plasirate kvalitetan sadržaj, pa tako Facebook pruža nekoliko opcija po pitanju mogućih formata za puštanje reklame, a to su: slika, video, carousel i story.

Svaki od njih mora da ima tri osnovne stvari koje čine samu reklamu:

  • Opis reklame – nešto lako pamtljivo što će izazvati emociju kod publike
  • Vizual – što kvalitetniji prikaz proizvoda u vidu slike ili videa
  • CTA – Call to action dugme – poziv za kupovinu ili neku drugu akciju

Pre puštanja same kampanje potrebno je odabrati neki od 11 ponuđenih ciljeva marketinških kampanja koje možemo podeliti u četiri osnovne kategorije:

  • Razvijanje svesti o brendu
  • Povećavanje saobraćaja i angažovanosti kupaca
  • Prodaja proizvoda ili usluga
  • Održavanje odnosa sa postojećim korisnicima

Odabir jednog od ciljeva kampanje biće ključan za kasnije usmeravanje plasiranih poruka. Tako se primera radi može kao cilj postaviti veliki broj lajkova na stranici, ali ne samo to. Baš kao i u offline svetu, prodajni levak je primenjiv i poželjan model na online platformama.

To znači da se najčešće najpre realizuju kampanje koje za cilj imaju podizanje svesti o vašem brendu, a potom se kroz određene procese i korake ostvaruje veći doseg, ali i angažovanje kupaca ili klijenata, poboljšanje prodaje i slično.

Za šta god se odlučili za sam početak, treba imati u vidu da se svaka greška može ispraviti, pa na osnovu ranijih iskustava započeti novi pravac kampanje. Sa druge strane, ukoliko je pravac u kome idete dobar, to možete potvrditi obraćajući se ponovo ljudima koji su dobro reagovali na vaše poruke.

Retargetiranje u skladu sa potrebama kampanje

Jedna od osnovnih prednosti društvene mreže Facebook jeste u mogućnosti analize velikog broja podataka vezanih za praćenje ponašanja publike u odnosu na vaše kampanje. To daje posebnu priliku da se detaljno uvidi na koje poruke je publika reagovala pozitivno, kako bi se nakon toga sama kampanja mogla prilagoditi i preusmeriti ili sa druge strane precizirati.

Naime, neće biti nikakve potrebe za bilo kakvim predviđanjem ponašanja publike nakon ugledanog oglasa zato što je Ads Manager sve uradio za vas unapred. Na vama kao korisniku usluga Facebook Ads Menager-a, jedino ostaje umeće prepoznavanja podataka koji su već detaljno prikazani.

Neke od osnovnih stvari koje se mogu pratiti jesu periodični pregled dosega kampanje, ponašanje korisnika nakon što ugledaju kampanju, kao i lajkovi, klikovi i konverzije, a sve je to samo vrh ledenog brega!

Ukoliko se vratimo na priču sa početka, možemo zaključiti da algoritam društvene mreže Facebook jeste u poslednjih nekoliko godina značajno smanjio vidljivost biznis profila na početnoj strani, ukoliko naravno to nije plaćen oglas.

U tom pogledu, značajnu ulogu ima mogućnost retargetiranja publike, jer se nakon toga može pojačati ili smanjiti interakcija. Baš kao što ne želimo da naše poruke, proizvode i usluge ponovo vide oni kojima se to ne dopada, tako isto želimo da sve to vide oni kojima se to sviđa, samo mnogo više puta.

Zbog toga će isprobavanje poruka u početku odneti malo veći budžet, a sve dok se ne učini jasnim kakve su karakteristike potencijalne ciljne grupe i na šta oni najbolje reaguju. Kada nakon testiranja uspemo da prepoznamo kakva nam publika donosi najviše konverzija, možemo iskoristiti upravo tu publiku za naše dalje targetiranje.

U skladu sa proširenjem broja korisnika na preko 2,7 millijardi, Facebook pruža sve više opcija za što preciznije targetiranje potencijalnih potrošača. Samo ova platforma zauzima oko 20% kompletnog udela u zaradi preko plaćenih oglasa u digitalnom marketingu, a jedino je Google ispred.

Ovaj podatak ne čudi, s obzirom da je prethodna godina obeležena pandemijom korona virusa doprinela tome da se sve više potrošača okreće online trgovini. Sam sistem plaćanja kampanja na Facebook-u funkcioniše po sistemu “plati po kliku” (pay per click), što ga čini poprilično isplativom metodom, čime se izdvaja kao jedan od najefikasnijih za ostvarivanje profita u digitalnom svetu.

KONTAKTIRAJTE NAS