BLOG

Performans marketing – šta je i kako funkcioniše za e-commerce?

Ukoliko ne želite da polovina novca koju ulažete u oglašavanje propadne, performans marketing je odličan izbor za vas.

Dakle, u drugim tipovima marketing strategija dolazi do traćenja novca, dok kod performans marketinga ovakav scenario nije moguć. Nakon merenja rezultata dolazi do reorganizacije i fokusiranja na uspešne ishode za klijenta.

U bukvalnom prevodu, ovde se radi o marketingu učinka, odnosno o marketingu koji se fokusira na realne i merljive rezultate.

I zašto baš performans marketing ne bi bio odabir svakoga ko se danas bavi marketingom? Tehnologija i mogućnosti su tu da vam pomognu da na najbolji mogući način iskoristite marketing budžet vaše firme za Google oglašavanje ili plaćeno reklamiranje na društvenim mrežama i tako uložite u ono što donosi rezultate.

Rešili smo da se detaljnije pozabavimo ovom naprednom vrstom marketinga, te vas pozivamo da nastavite sa čitanjem teksta.

 

Definicija performans marketinga

Performans marketing je vrsta digitalne marketing kampanje u kojoj su potrošnja budžeta i donošenje odluka bazirani isključivo na merljivim rezultatima same kampanje.

To bi u praksi izgledalo ovako:

Pokrenite kampanju, vidite šta deluje, zaustavite, novac prebacite u delove kampanje koji funkcionišu, nastavite dalje!

Performans marketing se skoro u potpunosti odnosi na plaćene kampanje, zbog toga što se rezultati SEO i organskih rezultata na društvenim mrežama sporo mere.

Kod plaćenih oglasa ćete u kratkom roku spoznati koja taktika funkcioniše u skladu sa rezultatima, te lako preusmeriti sopstveni budžet na nju!

 

Merenje rezultata u performans marketingu

Suština performans marketinga svodi se na merenje rezultata, pa je zato sada pravi trenutak da se detaljnije pozabavimo glavnim metrikama:

  • Cost per thousand impressions (CPM) – troškovi za dolazak do prvih 1.000 ljudi koji su videli oglas. Ova metrika je odličan pokazatelj da uvidite koliko je skupo doći do određene publike na određenoj platformi;
  • Cost per click (CPC) – troškovi za dovođenje publike reklamom na sajt. Metrika je odlična kada želite videti na koje kampanje publika reaguje dobro i klikće na oglas;
  • Cost per conversion – često se u e-commerce biznisima naziva i Cost per sale. Ukoliko se pri merenju fokusirate na pojedinačne prodaje, uključujući i na stare kupce, cena po prodaji treba da bude manja od prosečne bruto marže od te pojedinačne prodaje;
  • Cost per lead – troškovi za dovođenje potencijalnih potrošača, koji su se na neki način u prošlosti povezali sa oglašivačem (primer – newsletter);
  • Cost per acquistion – troškovi koje snosi oglašivač za obavljenu aktivnost potrošača (primer-kupac koji je došao preko oglasa i ostavio svoje kontakt podatke).

 

Redizajniranje sajta i postavka jasnih ciljeva

Za uspešan e-commerce biznis i primenu performans marketinga se podrazumeva da će sajt za online prodaju biti:

  • jednostavan za navigaciju;
  • pregledan;
  • brz;
  • sa istaknutim dugmetom za kupovinu;
  • usaglašenim bojama i dizajnom;
  • responzivan za preglede sa mobilnih telefona i mnogo čega drugog.

Ukoliko sajt ne ispunjava ove standardne, kupovina će na njemu biti otežana i neće biti važno što ima veliki broj posetilaca.

Sada kada ste prilagodili sajt, važno je postaviti ciljeve i napraviti plan uz SMART metodu koja se bazira na: specifičnostima, merljivosti, realnošću i vremenskim ograničenjem merenja.

 

Definišite publiku, dajte im rešenje problema i analizirajte različite platforme

Za sam početak definišite nekoliko tipova osoba za koje smatrate da mogu biti vaši kupci. Analizirajte podatke o vašim pređašnjim kupcima koje već imate i napravite nova istraživanja.

Nakon detaljne analize će biti mnogo lakše da reklamom budućim i starim kupcima ponudite vrednost ili rešenje problema koje vaš proizvod ima za njih.

Sada je red da odaberete najpovoljniju platformu za vaše kampanje i kreirate oglas tako da bude privlačan, jasan i da daje vrednost. Potrudite se da budete aktivni i testirate svoj oglas na više različitih platformi. Nekada će potrošači prosto bolje reagovati na Facebook-u, nekada na Google-u…

 

Optimizacija i poboljšanje kampanje uz dinamički remarketing

Kampanja je puštena i sada nastupa performans marketing.

Stigao je red na to da izmerite svoje ciljeve sa rezultatima na osnovu merila koje smo gore pokazali. Koliko god dobro obavili oglašavanje, velike su šanse da neće baš svaki segment kampanje funkcionisati na najbolji način.

Obratite pažnju na kojim platformama potrošači reaguju dobro na vaš oglas, vreme kada su najaktivniji u odnosu na kampanju i druge signale.

Jedna od najefikasnijih taktika za povećanje prodaje jeste dinamički remarketing.

Evo i nekoliko primera kako ona deluje.

Posetilac sajta za online trgovinu je smestio proizvod u korpu, ali nije obavio kupovinu. Na vama je da sada kao oglašivač targetirate tog potencijalnog potrošača i plasirate mu reklame sa istim ili sličnim produktom. Značajno su veće šanse da će obaviti kupovinu, s obzirom da je već pokazao zainteresovanost.

Sa druge strane, postavite ograničenje za to koliko potencijalni potrošač može da vidi određeni oglas, jer se na taj način štedi novac i sklanja fokus sa potrošača koji očigledno ne žele proizvod.

Ukoliko ste kroz kampanju prethodno ostvarili određeni pomak i uvideli pozitivnu reakciju na potrošača, tokom retargetiranja pružite kupcima dodatni razlog ili benefit da kupe. To primera radi može biti popust za online kupovinu.

 

Kakva će biti uloga Google Analitike 4 za performans marketing

Nova Google Analitika 4 predstavlja pravu inovaciju u svetu marketinga i potpuno menja pogled na kreiranje kampanja. Kroz ovaj unapređeni alat imaćete priliku da posmatrate celokupnu digitalnu putanju kupaca i potencijalnih potrošača.

Unapređeni alat će do maksimuma podići mogućnosti za oglašavanja i retargetiranje korisnika, te će samim tim i trošenje budžeta biti mnogo racionalnije.

Od 2023. godine će Google Analitika 4 u potpunosti stupiti na snagu i celokupna analiza podataka će se posmatrati kroz nju, tako da vam savetujemo da na vreme krenete sa adaptacijom svog poslovanja i sticanjem novih znanja.

Nadamo se da vam je naš tekst bio koristan i zanimljiv, te da ste uspeli da razumete osnove performans marketinga i njegove postavke. Za još korisnih članaka, proverite našu blog sekciju.

Takođe, agencija za digitalni marketing, ORA digital nudi veliki broj marketinških usluga, tako da vas pozivamo da nam se javite da zajedno uplovimo u digitalni svet!

KONTAKTIRAJTE NAS