BLOG

Google Analytics 4

Google Analytics 4 je trenutno jedina opcija za analizu, pošto je Univerzalna verzija alata prestala sa praćenjem i analizom.

Ovo je sigurno odlična vest za sve one marketing agencije i freelance marketare koji svojim klijentima žele i mogu da predoče veći obim i koherentnije podatke i time im upotpune poslovanje u digitalnom svetu.

Google oglašavanje koje i sami nudimo kao agencija za digitalni marketing znatno je lakše uz pomenuti alat, a sada se i sami radujemo njegovom unapređenju.

U narednim redovima ćemo se baviti alatom Google Analytics 4 i uvideti njegove prednosti u odnosu na prethodnu verziju, pa vas pozivamo da nastavite sa čitanjem i saznate nešto više.

google analytics 4

 

Šta je zapravo alat Google Analytics i koji je njegov zadatak?

Suština alata Google Analytics i njegovih merenja jeste u tome da prati različite podatke koji se tiču odnosa posetilac-sajt. Samim tim, vi kao marketar imate više šanse da sajt prilagodite korisničkom iskustvu i tako ga unapredite.

Unapređena verzija alata kreirana je zbog toga što se došlo do zaključaka da su konzumenti, odnosno posetioci sajtova promenili svoje obrasce ponašanja, ali i zbog promene politike privatnosti.

Zbog ovih promena se smatra da trenutna verzija nije u stanju da isprati digitalni saobraćaj i predstavi rezultate na najbolji mogući način.

Verovatno najvažnije unapređenje alata ogleda se u tome što su pri modeliranju podataka prevaziđene poteškoće koje su postavljene politikom privatnosti i kolačićima – i to uz pomoć veštačke inteligencije.

Pooštrena politika privatnosti od strane pretraživača i “kolačići” pomoću kojih se prati digitalno putovanje prevaziđeni su uz Google Analytics 4.

 

Google Analytics 4 uvezuje podatke i sastavlja ih u celinu

Rešenja koja je nudila univerzalna verzija alata Google Analytics nisu bila dovoljna da na pravi način prikažu unakrsno kretanje korisnika na različitim platformama i povežu ih, pa su i podaci bili nepotpuni.

Novi alat je u mogućnosti da tumači unakrsne podatke sa različitih sajtova, aplikacija, softvera i marketarima da kompletnu sliku o korisničkom ponašanju i putovanju.

Veštačka inteligencija pomogla je u tome da se popune rupe koje se javljaju prilikom prikazivanja podataka, koje je sada strogo fokusirano na korisnike – od njihove prve interakcije pa sve do kupovine.

 

Upoznajte se sa novim mogućnostima koje pruža unapređeni alat

Kao što smo već pomenuli, od 1. jula 2023. godine analitika više ne prikuplja podatke i sve je prešlo na Google Anayltics 4, a osim što je jedini aktuelan, alat donosi i brojne prednosti i mogućnosti:

  • moguće je ažuriranje načina praćenja podataka bez promene koda na licu mesta;
  • unošenje podataka iz različitih izvora (osim sajtova, sada će to biti moguće i sa aplikacijama);
  • praćenje više domena moguće je iz korisničkog interfejsa;
  • praćenje celokupnog puta korisnika putem “Izveštaja o životnom ciklusu” (Life Cycle Report).

 

Pogledajte i ključne razlike između nove i stare verzije

Nešto što ćete sigurno odmah primetiti kada otpočnete sa radom na novoj verziji jeste poprilično promenjen korisnički interfejs. Međutim, činjenica je da ćete kao i kod svake novine ubrzo steći rutinu i navići se na promene.

Ono što je znatno važnije jeste način na koji se tumače podaci i kako je sve to prikazano:

  • događaji – odnosno interakcije korisnika sa sajtom ili aplikacijom, kao što su prikazi stranice, klikovi i radnje sada se većinski prate “podrazumevano”;
  • parametri – zaduženi su da određenom događaju daju širi kontekst, odnosno daju bolje razumevanje događaja i njegovog tumačenja;
  • svojstva korisnika – demografske karakteristike korisnika;
  • ID korisnika – za njegovo unakrsno praćenje na više platformi.

Google Analytics 4 pomaže u tome da se sagleda šira slika. Takođe, da se uvide uticaji svih marketing kanala na jednom mestu. Bilo da su to oglasi, organske pretrage, apliakcije i to sa različitih uređaja.

Fokus je na ponašanju korisnika kroz različite kanale, koje je do sada posmatrano iz delova, kroz sesije, pa nije bilo moguće pružiti celovit prikaz.

Za razliku od ranije sekcije “Acquisition”, sada postoji sekcija “Life cycle” sa podsekcijama:

  • Acquisition;
  • Engagement;
  • Monetization;
  • Retention.

Za razliku od Univerzalne analitike, sada ne postoji ogroman broj izveštaja. Moguće ih je kreirati samostalno, u skladu sa potrebama.

 

Najvažnije novine alata Google Analytics 4 sumirane na jednom mestu

Hajde da se još jednom za kraj osvrnemo na sve najvažnije novine i sumiramo ih:

  • mašinsko učenje pomaže u tumačenju podataka i kreira pretpostavke o korisničkom ponašanju;
  • celovit prikaz putanje korisnika od početka do kraja, bez preteranog fokusa na segmente istog;
  • radi bez kolačića i identifikacionih podataka;
  • fino podešavanje načina merenja u korisničkom interfejsu.

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju.

Ukoliko su vam potrebne usluge postavke za Google Analytics 4, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA Digital.

KONTAKTIRAJTE NAS