BLOG

Google Analytics 4 – šta nam donosi najnovija verzija ovog korisnog alata?

Univerzalna verzija alata Google Analytics od 1. jula 2023. godine prestaje sa praćenjem i analizom svih podataka koji dolaze sa najvećeg pretraživača, ali to ne znači da od narednog leta nećete imati mogućnost praćenja svega što vas interesuje.

Šta više, svi marketari imaće priliku da rade na novoj i unapređenoj verziji pod nazivom Google Analytics 4 – ovo će biti jedina opcija za analizu!

Ovo je sigurno odlična vest za sve one marketing agencije i freelance marketare koji svojim klijentima žele i mogu da predoče veći obim i koherentnije podatke i time im upotpune poslovanje u digitalnom svetu.

Google oglašavanje koje i sami nudimo kao agencija za digitalni marketing znatno je lakše uz pomenuti alat, a sada se i sami radujemo njegovom unapređenju.

U narednim redovima ćemo se baviti alatom Google Analytics 4 i uvideti njegove prednosti u odnosu na trenutno aktuelnu verziju, pa vas pozivamo da nastavite sa čitanjem i saznate nešto više.

 

Šta je zapravo alat Google Analytics i koji je njegov zadatak?

Suština alata Google Analytics i njegovih merenja jeste u tome da prati različite podatke koji se tiču odnosa posetilac-sajt. Samim tim, vi kao marketar imate više šanse da sajt prilagodite korisničkom iskustvu i tako ga unapredite.

Unapređena verzija alata kreirana je zbog toga što se došlo do zaključaka da su konzumenti, odnosno posetioci sajtova promenili svoje obrasce ponašanja, ali i zbog promene politike privatnosti.

Zbog ovih promena se smatra da trenutna verzija nije u stanju da isprati digitalni saobraćaj i predstavi rezultate na najbolji mogući način.

Verovatno najvažnije unapređenje alata ogleda se u tome što su pri modeliranju podataka prevaziđene poteškoće koje su postavljene politikom privatnosti i kolačićima – i to uz pomoć veštačke inteligencije.

Pooštrena politika privatnosti od strane pretraživača i “kolačići” pomoću kojih se prati digitalno putovanje prevaziđeni su uz Google Analytics 4.

 

Google Analytics 4 uvezuje podatke i sastavlja ih u celinu

Rešenja koja nudi trenutna verzija alata Google Analytics, odnosno Univerzalna Analitka nisu bila dovoljna da na pravi način prikažu unakrsno kretanje korisnika na različitim platformama i povežu ih, pa su i podaci bili nepotpuni.

Novi alat je u mogućnosti da tumači unakrsne podatke sa različitih sajtova, aplikacija, softvera i marketarima da kompletnu sliku o korisničkom ponašanju i putovanju.

Veštačka inteligencija pomogla je u tome da se popune rupe koje se javljaju prilikom prikazivanja podataka, koje je sada strogo fokusirano na korisnike – od njihove prve interakcije pa sve do kupovine.

 

Upoznajte se sa novim mogućnostima koje pruža unapređeni alat

Kao što smo već pomenuli, od 1. jula 2023. godine analitika više neće prikupljati podatke, dok će od toga datuma pa narednih 6 meseci oni biti sačuvani i vidljivi.

Nakon toga, sve prelazi na Google Anayltics 4, a osim što će biti jedini aktuelan, alat donosi i brojne prednosti i mogućnosti:

  • biće moguće ažuriranje načina praćenja podataka bez promene koda na licu mesta;
  • unošenje podataka iz različitih izvora (osim sajtova, sada će to biti moguće i sa aplikacijama);
  • praćenje više domena biće moguće iz korisničkog interfejsa;
  • praćenje celokupnog puta korisnika putem “Izveštaja o životnom ciklusu” (Life Cycle Report).

 

Pogledajte i ključne razlike između nove i stare verzije

Nešto što ćete sigurno odmah primetiti kada otpočnete sa radom na novoj verziji jeste poprilično promenjen korisnički interfejs. Međutim, činjenica je da ćete kao i kod svake novine ubrzo steći rutinu i navići se na promene.

Ono što je znatno važnije jeste način na koji se tumače podaci i kako je sve to prikazano:

  • događaji – odnosno interakcije korisnika sa sajtom ili aplikacijom, kao što su prikazi stranice, klikovi i radnje sada se većinski prate “podrazumevano”;
  • parametri – zaduženi su da određenom događaju daju širi kontekst, odnosno daju bolje razumevanje događaja i njegovog tumačenja;
  • svojstva korisnika – demografske karakteristike korisnika;
  • ID korisnika – za njegovo unakrsno praćenje na više platformi.

Google Anlytics 4 pomaže u tome da se sagleda šira slika i uvide uticaji svih marketing kanala na jednom mestu, bilo da su to oglasi, organske pretrage, apliakcije i to sa različitih uređaja.

Fokus je na ponašanju korisnika kroz različite kanale, koje je do sada posmatrano iz delova, kroz sesije, pa nije bilo moguće pružiti celovit prikaz.

Za razliku od ranije sekcije “Acqusition”, sada postoji sekcija “Life cycle” sa podsekcijama:

  • Acqusition;
  • Engagement;
  • Monetization;
  • Retention.

Za razliku od Univerzalne analitike, sada ne postoji ogroman broj izveštaja, već je moguće samostalno ih kreirati u skladu sa potrebama.

 

Najvažnije novine alata Google Analytics 4 sumirane na jednom mestu

Hajde da se još jednom za kraj osvrnemo na sve najvažnije novine i sumiramo ih:

  • mašinsko učenje pomaže u tumačenju podataka i kreira pretpostavke o korisničkom ponašanju;
  • celovit prikaz putanje korisnika od početka do kraja, bez preteranog fokusa na segmente istog;
  • radi bez kolačića i identifikacionih podataka;
  • fino podešavanje načina merenja u korisničkom interfejsu.

Iako još uvek nije neophodno potpuno preći na novu verziju, savetuje se postepeno upoznavanje sa novom platformom za praćenje podataka. Ono što možete uraditi jeste paraleleno aktiviranje Google Anlaytics 4 i aktuelnog modela i praćenje tumačenja podataka na obe verzije kako biste uvideli sve prednosti.

Primetićete da dobijeni podaci jesu slični, ali ne identični, iz prostog razloga što je sada fokus na praćenju korisnika umesto na parcijalne sesije, što je ranije bio slučaj.

Imajte u vidu da je potrebno vreme za prilagođavanje na ovakve promene, kao i da će sama nova verzija pretrpeti još neke promene do svog finalnog izgleda, pa vam savetujemo da krenete na vreme.

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.

KONTAKTIRAJTE NAS