BLOG

Šta je link building i zbog čega je važan?

Početnici među vama verovatno imaju razne asocijacije kada je link building u pitanju, ali da li se ovde radi o pravom bildovanju, kao što je to slučaj u teretani?

Naravno da ne, Google vas neće vrednovati na osnovu toga koliko kila tegova možete podići vežbajući svoj biceps, već na osnovu toga koliko kvalitetnih linkova upućuje na stranice vašeg sajta, tako mu dajući relevantnost.

Link building SEO i marketing metoda za cilj ima da kroz razne kvalitetne i informativne tekstove uputi link ka stranicama koje želite da bustujete u organskim rezultatim pretrage na Goolge-u.

Zvuči zanimljivo, zar ne?

Sumnjam da među vama koji volite marketing ili radite u ovoj industriji ima nekoga ko nije zainteresovan da čuje nešto više na temu građenja strukture linkova koji dolaze sa drugih sajtova.

Nastavite sa čitanjem tekstova i spoznajte značaj link building-a!

 

Google algoritam – važan aspekt razumevanja link building-a

Možete li da zamislite mašineriju koja uspeva da relevantno odgovori na 40.000 pretraga u sekundi?

Inženjeri koji godinama rade na razvijanju Google algoritma mogu, jer su upravo oni uspeli da kreiraju ogromne baze podataka i da barataju sa preko 200 faktora na osnovu kojih krajnjim korisnicima daju odgovore na postavljenje upite u pretrazi.

Pomenuti “faktori” odnose se na to kako Google algoritam vrednuje podatke u svojoj bazi i na osnovu upita bira onaj podatak (stanicu na sajtu) koja je najrelevantniji za upit.

Jedan od tih faktora jesu i backlink-ovi, odnosno linkovi koji su sa drugih sajtova upućeni na vaš. Pojam backlink profil se odnosi na to koliko određeni sajt ima kvalitetnih i relevantnih linkova, koji dolaze sa isto tako manje ili više relevantnih sajtova.

Primera radi, na veoma ste dobrom putu ukoliko dobijete link iz naučnog blog teksta sa zvaničnog sajta Harvard univerziteta, a bavite se određenim sličnim poljem nauke.

Google algoritam će ovo prepoznati kao signal da ste relevantni u svom polju i daće vam vrednost u organskim rezultatima.

 

Kako dobiti relevantne linkove sa drugih stranica?

Idealno bi bilo da linkovi koji dolaze sa drugih sajtova budu izgrađeni prirodnim putem, odnosno da onaj ko želi da linkuje ka vašem tekstu, to uradi samoinicijativno.

Prema ovoj logici, postoji nekoliko tehnika SEO optimizacije koje su prepoznate u praksi:

  • White SEO tehnike;
  • Black SEO tehnike.

White SEO tehnike su veoma poželjne iz ugla Google-a i kada ih prepozna, rado će ih nagraditi. Ove tehnike uključuju nekoliko aktivnosti, kao što su: Guest Posting, promovisanje sadržaja, infografici i druge.

Sa druge strane, Black SEO tehnike nisu poželjne!

Iako mogu doneti kratkotrajnu dobit, dugoročno će biti upitna njihova isplativost. Oni daju lažne odgovore Google robotima koji pretražuju sajtove, ali i korisnicima. Ove tehnike podrazumevaju: skrivene i šematske veze, spamovanje klujučnih reči, automatski generisan sadržaj i druge.

Negde između White i Black SEO tehnika nalazi se takozvana siva zona. Neretko se koristi u marketingu i ima za cilj namensko postavljanje linkova u određenim relevantnim tekstovima koji vode ka željenoj adresi.

 

Kakvi treba da budu link building tekstovi?

Ljudi na internetu uglavnom pokušavaju da dođu do određenih odgovaro, stoga se potrudite da im to i pružite. Pitak, zanimljiv i koristan sadržaj je nešto što će vam u tome pomoći.

Jedan od osnovnih zadataka SEO optimizacije jeste kreiranje kvalitetnog sadržaja, na čemu će posvećeno raditi content tim. Prilikom izgradnje link strukture određenog sajta, veoma je važno da tekstualni sadržaj bude informativan i koristan, kako bi čitaocima dao određenu vrednost.

Ukoliko želite da doprinesete i vrednosti za Google robote (paukove), potrudite se da linkovi budu ubačeni tako da odgovaraju kontekstu ostalog teksta na stranici, kao i da linkovani deo sadržaja bude u vezi sa sadržajem druge stranice na koju šaljete čitaoca.

To su takozvani kontekstualni linkovi, za razliku od teksta sa linkom “klikni ovde”, koji može voditi ka bilo čemu po logici stvari.

Kada se link ne nalazi unutar teksta, tj nije izražen i vidljiv, tada se najčešće radi o Black SEO tehnikama koje imaju za cilj da zavaraju Google robote.

 

Šta je to anchor tekst?

Anchor tekst je upravo klikabilan deo teksta o kome smo govorili u prethodnom pasusu i on je onaj vidljivi deo linka, koji je označen drugačijom bojom u odnosu na ostatak sadržaja.

Kada linkujete deo teksta “prodaja televizora”, neka stranica sa linkom zapravo i upućuje na drugu koja se upravo odnosi na prodaju televizora.

Anchor tekst se može manje ili više podudarati sa nazivom stranice ka kojoj se linkuje. Uglavnom se u njega umeću ključne reči stranica ka kojima se linkuje, kako bi im se dala veća vrednost.

U idealnom slučaju, anchor tekst sa linkom će se nalaziti dovoljno blizu početku teksta, čime se povećava šansa da korisnik klikne na njega. Takođe, potrebno je da prirodno bude ubačen u kontekst sadržaja i da jasno ukazuje na to šta se dobija kliktanjem na njega.

 

Kvantitet ili kvalitet linkova?

U poslednjih 20 godina su tehnike izgradnje link profila sajtova značajno napredovale, dok se danas najviše radi na tome da kvalitet tih linkova bude na vrhunskom nivou.

Čak i da želite, veoma je teško prevariti Google algoritam i velikom količinom loših linkova postići dobre rezultate.

Alati kao što su Screaming Frog i Ahrefs će vam pomoći da analizirate snagu sajtova svoje konkurencije i tako uvidite koliko će vam biti potrebno linkova da ih prestignete.

Kvalitetan backlink je onaj koji dolazi sa relevantnog sajta sa visokim autoritetom, nalazi se u kvalitetnom i informativnom tekstu, dok je anchor prirodno ubačen u odgovarajući kontekst.

Digitalni marketing iz dana u dan sve više napreduje, tako da će vam ove tehnike SEO optimizacije biti neophodne za bolje pozicioniranje u Google pretragama. Agencija za digitalni marketing, ORA digital je za vas pripremila čitav set usluga koji će vam pomoći da budete vidljivi u digitalnom svetu!

Kontaktirajte nas kako bismo zajednički utvrdili vaš pravac digitalnog putovanja!

KONTAKTIRAJTE NAS