BLOG

Kako napisati kvalitetan blog tekst?

Blogovanje je veoma popularna aktivnost u svetu digitalnog marketinga, čiji su značaj prepoznali mnogi koji neguju prisutnost na internetu.

Blog predstavlja formu tekstualnog sadržaja koji daje korisne informacije na određenu temu i pruža odgovor na upite korisnika, pa od toga koliko ćete ga kvalitetno napisati zavisi i količina vremena koju će posetioci odvojiti za prisustvo na vašem sajtu.

Ukoliko vas zanima nešto više o ovoj temi na pravom ste mestu, jer ćemo se u nastavku teksta upravo baviti time kako napisati kvalitetan blog članak i pokazati njegov značaj.

 

Ključne reči u tekstu podižu vidljivost vašeg članka na Google pretraživaču

  • Zbog čega krećemo baš od ključnih reči?

Razlog zbog koga je neophodno istražiti ključne reči i njihovu tražnju pre pisanja jeste kako bi utvrdili šta je to što ljude zapravo interesuje.

Koristite Google Ads, Semrush ili neki drugi program da saznate u kojoj meri su korisnici zaiteresovani za to što ćete pisati. Ukoliko odaberete temu koja je aktuelna ili daje odgovore na korisna pitanja, dobićete više čitalaca i veći broj poseta.

Odaberite jednu glavnu ključnu reč, smestite je u naslov i raspredite optimalan broj puta kroz sam tekst, što će i Google umeti da ceni, pa će vaš SEO optimizovan članak podići možda i do prvog mesta u rezultatima pretrage.

Bitno je pronaći i druge tražene reči koje će se potencijalno nalaziti u tekstu kao odgovor na sporedna pitanja i upite, ali će njihova količina kroz sadržaj biti manja.

 

Struktura teksta ima višestruke pozitivne efekte

Strukturiranje teksta igra veoma značajnu ulogu kako za čitaoce, tako i za Google.

Pre svega, stavite sebe u ulogu nekoga ko želi da pročita koristan sadržaj, informiše se i sazna nešto novo. Ukucali ste u pretragu ono što vas interesuje i prirodno otvorili nekoliko prvih članaka.

Pretpostavljam da se impulsivno odlučujete za one tekstove koji na prvi pogled izgledaju lepše, složenije i preglednije, odnosno imaju kvalitetnu strukturu.

  • Na šta se ovde konkretno misli?

Strukturiranje podrazumeva da je pored pisanja glavnog naslova koji se nalazi na samom početku jednako važno pasuse odvajati podnaslovima i tako stvoriti mini celine koje zajedno imaju smisla.

Složićete se da je to mnogo bolji stil formiranja teksta, nego prosto nabacivanje rečenica jednu za drugom i stvaranje “gromade” od sadržaja.

Sa druge strane, ovaj stil igra i tehničku ulogu koja pomaže Google paukovima da preko podnaslova (gde će se isto tako nalaziti najvažnije ključne reči) veoma brzo i lako sazna o čemu ste pisali.

Ukoliko sve obavite kako treba i crawler (“pauk”) prepozna vaš SEO friendly blog članak, rastu mogućnosti da će ga podići u rezultatima pretrage.

Govoreći o lepom izgledu sadržaja, prirodno prelazimo na sledeću celinu!

 

Čitljivost i pitkost sadržaja uz proverene informacije

Strukturiranje teksta uz podnaslove i podpodnaslove usko je u vezi sa davanjem čitaocima preglednog sadržaja, ali to potrebno dopuniti sa još nekoliko stavki:

  • boldovanje;
  • originalno pisanje stranih reči;
  • šarenolik izgled pasusa;
  • pravopis.

Boldovanjem reči se čitaocima omogućava da brzo i jednostavno “skeniraju” sadržaj i tako odluče da li će ga pročitati celog. Usled velike količine informacija na internetu ljudi su zatrpani i nemaju vremena da svaki članak čitaju u celosti, tako da je preletanje pogledom preko tekstova postala sve češća aktivnost.

Ne dozvolite da pasusi budu istog izgleda, zato što je to zamorno u očima posmatrača, ma koliko god da je blog zanimljiv.

Standardne pasuse koji imaju u proseku 4, 5 ili 6 redova presecite sa jednim redom, dok nabrajanja možete formatirati po buletima i tako ih dodatno istaći.

Sada kada ste sve ovo obavili, obavezno još jednom pročitajte tekst, proverite pravopisne i greške u kucanju, kao i određene nelogičnosti koje se naravno mogu dogoditi svakome.

 

Sadržaj je jednako bitan kao i forma

Kao bloger morate biti svesni da sadržaj i forma predstavljaju dve strane istog novčića i da nijedna ne sme patiti na uštrb one druge.

Strukturiranje teksta tako da on bude lep na oko čitaocima jeste važno, ali ništa ne vredi ako je sam sadržaj nejasan, neproveren i nerazumljiv. Prosečan korisnik interneta koji informacije pretražuje ovim putem želi jednostavne i razumljive odgovore na svoje upite, a ne velike tekstove pune stručnih termina.

Naravno, ni sa ovime ne treba ići u krajnost, već prosto razumeti za koga pišete i ko su potencijalni čitaoci, odnosno vaša ciljna grupa.

Napravite u svojoj glavi nekoliko prosečnih pripadnika ciljne grupe vašeg bloga i prema tome prilagodite sadržaj.

Karakteristike o kojima je potrebno voditi računa prilikom formiranja tipa ličnosti čitalaca:

  • starost;
  • obrazovanje;
  • pol;
  • interesovanja;
  • druge socio-demografske karakteristike.

Pitak, plus informativan sadržaj koji potiče iz pouzdanih izvora biće pravi odgovor za čitaoca!

 

Umrežavanje linkovima i davanje vrednosti drugim stranicama na sajtu

Blogovi koji su kvalitetno napisani motovisaće posetioce sajta da istraže i druge teme koje ste obradili ili će ih navesti na proizvode koje nudite.

To možete uraditi linkovanjem određenih reči koje će biti jasan znak gde će vas odvesti klik na označeni deo teksta. Ukoliko ste primera radi pisali o tome kako održavati automobil, prirodno je da će čitaoca zanimati i kako polirati vozilo, pa ga jednim linkom možete odvesti na taj tekst i tako zadržati na sajtu.

Kada lepo informišete posetioca, stičete njegovo poverenje i sebe pozicionirate kao nekoga ko se razume u svoj posao i dobro poznaje datu oblast, pa će vam biti lakše da prodate proizvode.

Ovo je bio jedan plastičan primer, ali verujemo da vam je sada malo jasnija i biznis uloga blogova.

Blog sekcija je stoga veoma važna na svakom sajtu, pa kao takva pogodna za pružanje korisnih informacija, prenos SEO vrednosti i podizanje vidljivosti sajta.

To su samo neke od malih tajni digitalnog marketinga sa kojima se morate upoznati pre nego što se upustite u ovaj ogroman svet. Ukoliko vam je u tome potrebna pomoć, ORA digital, agencija za digitalni marketing nudi veliki broj korisnih usluga.

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.

KONTAKTIRAJTE NAS