BLOG

Instagram SEO – šta je i kako funkcioniše?

Mnogo je reči u poslednje vreme u digitalnoj zajednici kada je u pitanju SEO (Search Engine Optimization), ali da li ste ikada čuli da ova tehnika postizanja bolje organske vidljivosti može biti primenjiva i na društvenu mrežu Instagram?

Istina je da može, osim što su naravno koraci koji se preduzimaju prilagođeni socijalnoj platformi, a ne Google pretragama.

Osnovni cilj za Instagram SEO jeste što veća vidljivost u rezultatima pretrage i predloženom sadržaju. Zahvaljujući tome više ljudi će imati priliku da dođe do vašeg profila, potencijalno vas zaprati, a potom se ostvaruje mogućnost za dalju interakciju.

Oglašavanje na društvenim mrežama jeste veoma efikasan način za veći promet na profilima, ali smo odlučili da vam pokažemo i nekoliko metoda kako možete unaprediti vidljivost organski.

Instagram algoritam funkcioniše na određeni način, dok su metode koje smo predložili usklađene prema njegovim pravilima.

Zato vas pozivamo da nastavite sa čitanjem!

instagram seo

 

Koristite ključne reči u naslovima vizuala

Do nedavno, jedini način da korisnici dođu do vašeg profila bio je tako što će u Search polje ukucati vaš username, ime i prezime, preko heštagova ili lokacijskom pretragom.

Izgleda da je Instagram napredovao i rešio da kreativne vlasnike profila nagradi.

Danas je moguće podići svoju vidljivost ubacivanjem određene ključne reči i to u naslove svojih vizuala. Kucajući reči koje se nalaze u naslovu objave, korisnici će doći do vas.

U slučaju da koristite ključne reči u naslovima objava, povećavaju vam se šanse da budete vidljiviji na Explore stranici.

Pored toga, veliki naslovi će privući korisnike da kliknu baš na vašu objavu.

Ključne reči nisu samo za naslove, pa se savetuje da ih integrišete u svoj username ili ime na Instagramu. Profilno ime bi bilo sjajno uskladiti sa poslom koji se bavite, još ako se tu može ubaciti i ključna reč, na pravom ste putu ka većoj vidljivosti.

Dakle, ne samo nasumično ubacivanje ključnih reči, već što veća povezanost sa onim ko ste i šta radite, radi veće relevantnosti za korisnike.

 

Ubacite heštagove ispod objava na javnim profilim

Heštagovi su odličan način za korisnike da pretražuju nove stvari. Ukoliko prepoznate prave heštagove koji su često u upotrebi i relevantno ih iskoristite na svojim objavama, povećavaju se šanse za vidljivošću.

Potrebno je da prepoznate koji su tи heštagovi koje pripadnici vaše ciljne grupe pretražuju. Određeni heštagovi možda nisu preterano popularni, ali će biti idealni za odabrane korisnike.

Evo i nekoliko saveta kako odabrati prave heštagove:

  • relevantnost;
  • kombinacija niše, popularnosti i specifičnosti;
  • ograničite heštagove na 3 do 5 objava;
  • preterano uopšteni heštagovi nisu korisni.

Pokušajte da napravite odabir koji će biti idealan balans popularnosti i relevantnosti sa vašim profilom!

Opcija Instagram Insights, pa zatim Impressions će vam pokazati koliko je korisnika zapravo došlo preko određenog heštaga. Tako ćete jednostavno prepoznati njegovu korisnost.

 

Dodajte ALT tekst na fotografijama

Dodavanje ALT teksta na fotografijama za sajtove veoma je korisna aktivnost iz ugla SEO optimizacije, a ima ulogu da bude tekst koji će slabovidim ljudima opisati sliku.

Iako je dodavanje ALT teksta bila funkcija koja se koristila za jednostavniji pristup Instagram platformi, danas je veoma korisna iz ugla optimizacije za Instagram.

Ranije ste ovaj tekst morali da unosite ručno, dok se on danas ubacuje automatski, tako da postavljanje objava bude što jednostavnije. Pa ipak, ukoliko želite da vaš profil bude što vidljiviji za korisnike, pa samim tim i po pravilima algoritma, potrudite se malo više!

Iako se ALT tekst unosi automatski, i dalje postoji šansa za njegovom dopunom i poboljšanjem. Oplemenite ga ručno ključnim rečima važnim za vaš profil i istovremeno pogodnim za datu sliku, pa možete mirno čekati poboljšanje organskog saobraćaja.

 

Održavajte sadržaj relevantnim za svoje pratioce

Još jedan od trikova za veći organski saobraćaj i bolju vidljivost u pretragama na Instagramu jeste održavanje sadržaja relevantnim za korisnike. Samo na taj način možete biti prepoznati kao neko ko korisnicima može pružiti prave odgovore na upite.

Instagram algoritam će umeti da prepozna koristan sadržaj koji kreirate za svoje verne fanove. Jedan od svetlih primera ovakvog načina rada jeste i Instagram profil Enciklopedija gde dolaze svi oni koji žele da saznaju zanimljive i korisne informacije.

Ne samo da će vas Instagram algoritam prepoznati kao relevantne u određenoj oblasti za nove pratioce, već ćete kreiranjem kvalitetnog i korisnog sadržaja lakše zadržati sve trenutne fanove.

Definišite svoju biznis priču, ciljnu grupu, nišu i krenite sa objavljivanjem sadržaja koji će biti relevantan za sve navedeno.

I na samom kraju, postavlja se pitanje kako pratiti rezultate Instagram SEO aktivnosti?

 

Ništa bez merenja rezultata!

Rešili ste da primenite sve predložene metode, ali se logički pitate kako pratiti rezultate svih aktivnosti?

Pružićemo vam odgovor i na to pitanje, u stvari Instagram će to uraditi umesto nas.

Instagram Insights je alat kome dobijate pristup kada napravite bussines profil i on će vam pružiti da pratite svoje rezultate na osnovu unapred postavljenih ključnih pokazatelja rezultata (KPI).

Oni se postavljaju pre primene naših unapređenja i primera radi mogu biti:

  • ukupan broj pregleda objave – impressions;
  • koliko osoba je videlo objavu – reach;
  • broj poseta profilu;
  • broj pratilaca.

Instagram je jedna veoma zanimljiva platforma koja vam pruža mnogo opcija da se prikažete u najboljem svetlu, samo je potrebno znati kako.

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.

KONTAKTIRAJTE NAS