BLOG

Kako kreirati bazu podataka i iskoristiti je u e-mail marketingu?

Počnimo sa jednim od osnovnih pitanja o tome šta je osnovna želja svakoga ko vodi određeni biznis?

Jasno je da je finalni cilj profit, ali da bi se on ostvario, potrebno je doći do što većeg broja ljudi, koji će u budućnosti biti vaši potencijalni potrošači. Takođe, kada se jednom do njih dođe, potrebno je izgraditi odnos baziran na poverenju i održavati nivo usluge.

Jedan od načina kako možete stupiti u kvalitetnu uzajmno korisnu vezu sa vašim potrošačima jeste e-mail marketing.

Mejlovi se i dan danas najvećim delom koriste u svrhu razmene poslovnih poruka, ali su i odlična platforma za promociju, što su uvideli marketari ne samo iz naše agencije za digitalni marketing, ORA digital, već mnogi širom sveta.

Ukoliko želite da saznate više o tome kako napraviti kvalitetnu e-mail bazu podataka i da je iskoristite na pravi način, nastavite sa čitanjem teksta.

 

Kako da uopšte dođem do željenog broja e-mail adresa?

Neophodno je da prvo damo odgovor na pitanje kako napraviti bazu podataka, sa ciljem da je kasnije iskoristimo kao veoma moćno sredstvo za targetiranje publike, slanje mejlova i održavanje odnosa poverenja koji će dovesti do profita.

Sjajno je ako vam potrošači samostalno šalju svoje e-mail adrese, ali budimo realni, koliko je takvih i da li se to uopšte dešava u praksi?

Činjenica je da potrošače morate na neki način motivisati da vam ostave svoje podatke, a evo i nekoliko načina koji su isprobani u praksi.

#1 Ubacite obrazac za ostavljanje podataka tokom boravka na stranici

Posedujete blog sekciju sa kvalitetnim tekstovima koje ljudi rado čitaju?

Iskoristite to i ubacite obrazac za ostavljanje podataka (mejlova i drugih), ali ne na agresivan način, već motivišite čitaoce.

Ukoliko su vam tekstovi već dovoljno dobri i čitani, u zamenu za njihove podatke im dajte pristup skidanju PDF knjige u kojoj će moći da saznaju više o vašoj blog temi.

#2 E-commerce sajtovi su nepresušan izvor mogućnosti0

Ukoliko posedujete e-commerce sajt gde prodajete svoje proizvode, puno je opcija kako možete prikupiti mejl adrese. Samo jedan od primera je davanje popusta svim kupcima koji žele da ostave svoju mejl adresu.

To je sasvim validna transakcija u kojoj je svako na dobitku. Kupac dobija proizvod za manju cenu, a vi šansu da ponovo dođe kod vas.

Sledeća opcija odnosi se na to da porudžbinom određenog proizvoda, potrošač dobije poručeni artikal na svojoj adresi po ekspresnoj isporuci.

Pokloni i vaučeri su takođe sjajni za popunjavanje mejling liste, a osnovne podatke koji će vas dovesti i do e-mail adrese dobićete mnogo lakše.

#3 Napravite posebnu landing stranicu za ostavljanje podataka

Verovatno ni sami niste svesni koliko ste budućih čitalaca vaših newsletter-a izgubili samo zato što sekcija za ostavljanje podataka za posetioce sajta nije bila vidljiva.

Često i sami posetioci žele da se prijave, ali ne znaju kako. Omogućite im to i napravite posebnu landing stranicu, koja će biti posvećena isključivo ostavljanju podataka.

Jednostavnim linkovanjem sa drugih stranica ih možete usmeriti na kontakt formu i još preciznije ukazati na nju.

#4 Ostavljanje mejla u zamenu za komentarisanje

Ukoliko posetilac sajta želi da komentariše sadržaj, na pola ste puta da dobijete njegovu e-mail adresu, baš zbog toga što je on/ona inicijator komunikacije.

U zamenu za ostavljanje komentara, zatražite njegovu mejl adresu i započnite slanje newsletter-a, pa možda baš to bude uzrok dugoročnog poverenja.

Mala napomena kada je preuzimanje podoataka u pitanju!

Bez obzira da li se odlučite za neki od ova 4 načina ili pokušate sa nekim drugim, u obrascima za ostavljanje mejlova naglasite budućim čitaocima kako će se ta kontakt forma koristiti za slanje newsletter-a ili druge e-pošte.

Jedino tako ćete biti na putu ka što efektivnijoj bazi čitalaca!

 

Kako na najbolji mogući način iskoristiti kreirane baze podataka?

Sada kada ste uspeli da prikupite dovoljan broj mejlova i napravite odličnu bazu podataka, vreme je za kreiranje uspešne e-mail kampanje. U jednom od naših blogova obradili smo i temu kako napisati savršen e-mail newsletter, koji će svakako biti sastavni deo ove kampanje.

Pre pokretanja kampanje bi bilo najbolje definisati ciljeve i voditi se njima prilikom vođenja biznisa.

Evo i predloga nekih od ciljeva koji su karakteristični za e-mail kampanju:

  • informisanje budućih pretplatnika o vašem poslovanju;
  • negovanje odnosa sa postojećim pretplatnicima;
  • održavanje frekventnosti promotivnih poruka;
  • reaktiviranje starih potrošača;
  • usklađeni ciljevi e-mail marketing kampanje sa širim ciljevima konverzije.

Vidimo kako se ciljevi marketinških kampanja baziranih na mejlovima svode na održavanje kvalitetnog odnosa sa potrošačima, ali i pokušavanjem da se dođe do novih.

Na realizaciji svih ovih ciljeva radi se putem različitih tipova e-pošte, među kojom možemo napraviti podelu na 3 osnovne vrste:

  • promotivne poruke zarad prodaje;
  • relacione poruke – tiču se prevashodno održavanje odnosa sa potrošačima, a najčešće je u pitanju newsletter;
  • transakcione poruke – uglavnom se tiču radnje koja je preuzeta na vašoj web strani (potvrde o kupovini ili narudžbini, pozdravne poruke, promene informacija o pretplatniku).

 

Segmentirajte svoju publiku i pružite im ono što im je potrebno

Digitalni marketing bazira se na strpljivosti i zahteva od vas da tokom dužeg vremenskog perioda komunicirate sa potrošačima. Mejlovi su odličan način da im se približite na jedan vrlo neupadljiv i nenametljiv način.

Pre svega, obavite segmentaciju ciljnih grupa, tako što ćete napraviti jednu ili nekoliko idealnih osoba koje su njihovi reprezenti. Dodelite im sledeće karakteristike:

  • demografske: godine, pol, obrazovanje, zarada;
  • geografske: država, grad, jezik;
  • stilovi ponašanja pri kupovini;
  • psihološke karakteristike, odnosno vrednosti i stavovi koje gaje.

Kada na ovaj način segmentirate publiku, tek onda sledi razmatranje o tome kakav tip potrebe imaju potrošači.

Bilo da oni žele da im predstavite proizvode, bliže ih upoznate sa brendom ili informišete o načinu svakodnevnog poslovanja, na vama je da sa liste odaberete one čitaoce za koje smatrate da će želeti da vide mejlove.

To ko ne želi, a ko želi da vidi vaš mejl određenog tipa, nikada u potpunosti ne možete znati, ali ćete najpribližnije proceniti prema tome na koji način se našao na vašoj listi.

Kada se uspešno implementiraju svi navedeni koraci ovako kako smo ukratko objasnili, velike su i šanse da kreirane baze podataka zaista ispune svoju svrhu. Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zanimljiv. Ukoliko pored saradnje na e-mail kampanji želite da vidite na čemu se još bazira naše marketing iskustvo, pogledajte i kompletnu ponudu naših usluga!

KONTAKTIRAJTE NAS