BLOG

Kako napraviti koristan i vidljiv Linkedin profil?

Živimo u eri sveopšte ekspanzije digitalnih komunikacija i mnogih mogućnosti posredstvom Interneta.

Sa tim uvezi, slobodno možemo reći kako su društvene mreže značajno izmenile današnjicu i donele nove oblike interakcije. Posledično, svakodnevnica se sve više menja, ali ne samo to.

Dolazi do promene izgleda biznis modela, načina zapošljavanja i međusobnog povezivanja ljudi iz različitih branši.

Sa pojavom društvene mreže Linkedin, značajno je olakšano predstavljanje ljudi pred poslovnim svetom, a profil na ovoj platformi skoro pa je potpuno zamenio staromodni način razmene poslovnih informacija putem vizit karti i tome slično.

U nastavku teksta možete sazanti nešto više o tome kako napraviti kvalitetan Linkedin profil, koji će biti vidljiv i koristan posmatračima.

 

Postavite kvalitetnu poslovnu fotografiju na profil

Iako se pojedine kompanije vode politikom u CV-u nije potrebno staviti fotografiju, kako HR stručnajci ne bi procenjivali na osnovu toga, već isključivo na veštinama koje imate, Linkedin ima potpuno drugačija pravila.

S obzirom da se ovde radi o društvenoj mreži, potrebno je da vas ljudi vide i vizualno dožive. Izbegavajte slike iz “svakodnevnog” života, izlazaka, sa plaže i tome slično, to je ipak za neke druge platforme.

Odaberite fotografiju visoke rezolucije na kojoj ostavljate profesionalan utisak, ali bez uštogljenosti. Potrebno je da pozadina bude jednobojna, najbolje bela.

Poželjno je postaviti i cover fotografiju, koja će dodatno vizuelno upotpuniti vaš profil i učiniti ga interesantnijim posmatračima. Ovde se možete malo osloboditi i ubaciti dozu kreativnosti, uz kombinaciju sa nekom pametnom mišlju ili citatom.

 

Recite posmatračima nešto više o sebi

Linkedin profil predstavlja neku vrstu online CV-a, ali i mnogo više od toga.

Ovo je prava platforma za poslovne ljude da kažu nešto više o sebi i povežu se sa drugima sličnih poslovnih interesovanja. Ukoliko ste mlada osoba, nedavno izašla sa fakulteta i u potrazi za poslom, ovde se možete savršeno ispromovisati pred regruterima velikih firmi i kompanija.

Sa druge strane, ukoliko već imate dovoljno iskustva i odličnu poziciju u firmi, ovo je šansa da se konektujete se mladima i podelite svoja iskustva ili možda ostvarite koneckcije za širenje biznisa.

Upravo je iz navedenih razloga neophodno da podelite precizne informacije o svom radnom iskustvu, obrazovanju, volonterstvu, veštinama, kursevima.

 

Kako prikazati sopstvene sposbonosti putem platforme Linkedin?

Kada je u pitanju radno mesto na kome radite, uvek možete dodati detaljnije informacije o vašoj ulozi, kao i doprinosima na ostvarivanju konkretnih ciljeva.

Obavezno unesite u kojoj industriji trenutno radite (sekcija “industry”), lokaciju i tačan naziv radnog mesta, s obzirom da su to parametri prema kojima bi mogli upasti upretragu rekrutera.

Formalno obrazovanje je takođe veoma bitna stavka za pomenuti, ali ne zanemarite sekciju gde ćete ostaviti sve sertifikate sa kurseva.

Volontersko iskustvo je nešto što stručnjake iz HR-a posebno zanima, a na ovaj način ćete pokazati pravu ljubav prema poslu kojim se bavite.

 

Održavajte interakciju sa “konekcijama” i trudite se da izgradite sopstveni kredilbilitet

Ukoliko želite da budete “vidljivi” na društvenoj mreži Linkedin, potrebno je da budete redovni u postavljanju objava, koje će imati kvalitetan vizualni i informativan sadržaj.

Trudite se da budete aktuelni u svim dešavanjima, naročito u vezi sa vašom industrijom, te pokušajte da date neki racionalan komenatar ili sud.

Kredilibilite vašeg profila možete izgraditi i tako što ćete relevantne “konekcije” zamoliti za preporuku.

Potrebno je da odete na profil te osobe, kliknete na dugme “more”, te nakon toga “request a recommendation”. Dopišite vrstu saradnje sa osobom koju ste zamolili za uslugu i poziciju koju ste tada popunjavali.

 

Ključne reči igraju ulogu na društvenoj mreži Linkedin

Kao što na Google pretraživaču ključne reči igraju veoma bitnu ulogu za pozicioniranje i pretragu, one su značajne i za Linkedin.

Ovo je još jedan od razloga da vaš profil popunite jasno i precizno. Primera radi, u sekciji “skills” postoji 50 veština koje možete staviti i tako sa nekom od njih povećati vidljivost profila.

Samim tim, povećavaju se šanse da se baš vi pojavite u rezultatima pretrage tragačima za otvorene pozicije u firmama.

 

Dopunite sekciju “about” i kažite još nešto o sebi

Jedna od čestih grešaka korisnika platforme Linkedin jeste ostavljanje prazne sekcije “about”.

Potrudite se da vas sekcija “o meni” razlikuje od drugih, te na taj način privucite pažnju rekrutera. Ovde nema potrebe dodatno naglašavati čime se bavite, s obzirom da je to urađeno ranije.

Iskoristiti prostor da se obratite direktno tragačima i pokažete zašto ste baš vi pravi izbor!

Intrigantna izjava, zanimljvio pitanje, određena tema za razmišljanje – sve ovo jesu dobre ideje za popunjavanje sekcije “about” i mogućnost da pokažete da ste uložili dodatni trud da se predstavite.

Na kraju ostavite broj telefona ili link ka vašoj web stranici ukoliko je imate radi lakše interakcije.

 

Kako dodatno ojačati snagu Linkedin profila?

“Profile strenght” je ocena snage profila, gde se često tačkica nalazi na sredini skale ukazujući na prosek. Uz praćenje saveta koje smo naveli, verovatno je daćete uspeti da uzdignete vidljivost.

Profil je moguće ojačati uz nekoliko dodatnih trikova, kao što su:

  • dodavanje publikacija ako ste ih imali;
  • pridruživanje grupama u kojima su ljudi sa kojima želite da se povežete;
  • pratite ljude i kompanije koje dele vaše vrednosti;
  • dodajte sve strane jezike koje govorite;

Status kompletnog profila na Linkedin platoformi mora imati popunjene sledeće stavke:

  • profilna fotografija;
  • industrija i lokacija;
  • trenutni položaj;
  • 2 prethodne pozicije ako ste ih imali;
  • obrazovanje;
  • 3 veštine;
  • 50 ili više veza.

Ovo su osnovni parametri, koji moraju biti ispunjeni u cilju pokretanja jednog uspešnog profila.

 

Kako funkcioniše Linkedin algoritam?

Kao što je slučaj kod ostalih društvenih mreža, Linkedin ima sopstveni algoritam, koji je zadužen za plasiranje relevantnog sadržaja korisnicima na osnovu njegovog prethodnog ponašanja.

Algoritam se iz godine u godinu menja i donosi nova pravila, ali možemo izvesti određene zaključke i ukazati na neke od bitnih parametara:

Najkorisniji tip sadržaja:

  • fotografije, ankete, dokumenti;
  • ankete imaju 450% veći domet nego drugi sadržaji;
  • dokumenti 250% veći domet;
  • tesktualna objava sa više fotografija 150% veći domet;

Korisnost linkova u objavama:

  • objave bez linkova prolaze bolje od onih sa njima;
  • taj domet je 6x veći;
  • objave bez linkova se manje dele, ali imaju mnogo više reakcija i komentara;
  • linkovi u komentarima višestruko povećavaju interakciju.

Komentarisanje, editovanje i deljenje:

  • komentarisanje tuđih objava povećava njihov domet više nego deljenje;
  • ukoliko prvi komentarišete svoju objava gubi se 20% vidljivosti;
  • druga objava istog dana smanjuje vidljivost prve;
  • ne preporučuje se editovanje objave u prvom satu nakon postovanja;
  • deljenje tuđih objava bez jasnog statusa ne utiče na veći promet.

Ovo su samo neki od saveta naučeni kroz istraživanje i praksu, ali ih se ne treba strogo pridržavati kao strogih pravila, već pratiti aktuelnosti i prema tome ažurirati profil.

Nadamo se da ste čitanjem teksta dobili dosta korisnih informacija o tome kako voditi sopstveni profil na društvenoj mreži Linkedin i koji su osnovni principi. Ukoliko ste zainteresovani da uplovite u svet digitalnog marketinga i potreban vam je pouzdan tim, agencija za digitalni marketing, ORA digital je tu za vas.

Pogledajte našu ponudu usluga i kontaktirajte nas!

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.

KONTAKTIRAJTE NAS