Google Analytics 4 je trenutno jedina opcija za analizu, pošto je Univerzalna verzija alata prestala sa praćenjem i analizom.
Ovo je sigurno odlična vest za sve one marketing agencije i freelance marketare koji svojim klijentima žele i mogu da predoče veći obim i koherentnije podatke i time im upotpune poslovanje u digitalnom svetu.
Google oglašavanje koje i sami nudimo kao agencija za digitalni marketing znatno je lakše uz pomenuti alat, a sada se i sami radujemo njegovom unapređenju.
U narednim redovima ćemo se baviti alatom Google Analytics 4 i uvideti njegove prednosti u odnosu na prethodnu verziju, pa vas pozivamo da nastavite sa čitanjem i saznate nešto više.
Suština alata Google Analytics i njegovih merenja jeste u tome da prati različite podatke koji se tiču odnosa posetilac-sajt. Samim tim, vi kao marketar imate više šanse da sajt prilagodite korisničkom iskustvu i tako ga unapredite.
Unapređena verzija alata kreirana je zbog toga što se došlo do zaključaka da su konzumenti, odnosno posetioci sajtova promenili svoje obrasce ponašanja, ali i zbog promene politike privatnosti.
Zbog ovih promena se smatra da trenutna verzija nije u stanju da isprati digitalni saobraćaj i predstavi rezultate na najbolji mogući način.
Verovatno najvažnije unapređenje alata ogleda se u tome što su pri modeliranju podataka prevaziđene poteškoće koje su postavljene politikom privatnosti i kolačićima – i to uz pomoć veštačke inteligencije.
Pooštrena politika privatnosti od strane pretraživača i “kolačići” pomoću kojih se prati digitalno putovanje prevaziđeni su uz Google Analytics 4.
Rešenja koja je nudila univerzalna verzija alata Google Analytics nisu bila dovoljna da na pravi način prikažu unakrsno kretanje korisnika na različitim platformama i povežu ih, pa su i podaci bili nepotpuni.
Novi alat je u mogućnosti da tumači unakrsne podatke sa različitih sajtova, aplikacija, softvera i marketarima da kompletnu sliku o korisničkom ponašanju i putovanju.
Veštačka inteligencija pomogla je u tome da se popune rupe koje se javljaju prilikom prikazivanja podataka, koje je sada strogo fokusirano na korisnike – od njihove prve interakcije pa sve do kupovine.
Kao što smo već pomenuli, od 1. jula 2023. godine analitika više ne prikuplja podatke i sve je prešlo na Google Anayltics 4, a osim što je jedini aktuelan, alat donosi i brojne prednosti i mogućnosti:
Nešto što ćete sigurno odmah primetiti kada otpočnete sa radom na novoj verziji jeste poprilično promenjen korisnički interfejs. Međutim, činjenica je da ćete kao i kod svake novine ubrzo steći rutinu i navići se na promene.
Ono što je znatno važnije jeste način na koji se tumače podaci i kako je sve to prikazano:
Google Analytics 4 pomaže u tome da se sagleda šira slika. Takođe, da se uvide uticaji svih marketing kanala na jednom mestu. Bilo da su to oglasi, organske pretrage, apliakcije i to sa različitih uređaja.
Fokus je na ponašanju korisnika kroz različite kanale, koje je do sada posmatrano iz delova, kroz sesije, pa nije bilo moguće pružiti celovit prikaz.
Za razliku od ranije sekcije “Acquisition”, sada postoji sekcija “Life cycle” sa podsekcijama:
Za razliku od Univerzalne analitike, sada ne postoji ogroman broj izveštaja. Moguće ih je kreirati samostalno, u skladu sa potrebama.
Hajde da se još jednom za kraj osvrnemo na sve najvažnije novine i sumiramo ih:
Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju.
Ukoliko su vam potrebne usluge postavke za Google Analytics 4, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA Digital.