Koliko vam se samo puta desilo da izađete iz kancelarije sa sastanka sa najbližim kolegama potpuno razočarani, iscrpljeni i umorni bez ikakve ideje o tome kako ćete pokrenuti vaše potrošače i motivisati ih da se angažuju.
Da li vam je ikada pala na pamet ideja o newsletter e-mail marketing targetiranju?
U nastavku teksta ćemo se pozabaviti njegovim osnovnim karakteristikama, pa eto prilike da saznate još nešto novo i korisno o ovom ne tako jednostavnom kanalu komunikacije sa publikom.
Predstavlja formu mejla koji vašu pretplaćenu publiku obaveštava o najnovijim dešavanjima, najavama i promocijama, odnosno svemu onome što se dešava kod vas, a potencijalno može biti zanimljivo čitaocima.
Newsletter se šalje u određenom rasporedu, sa jasno pripremljenim sadržajem, što je preciznije moguće i precizno targetiranoj publici. Postoje određena pravila koja se moraju ispoštovati, ukoliko želimo da newsletter bude efikasan i da ispunjava ciljeve.
Pre nego što se odlučite za pisanje newsletter-a, razmislite o tome da li bi ova forma komunikacije bila potencijalno korisna u niši vašeg biznisa, odnosno da li konstantno možete pružati svojoj publici zanimljive i korisne informacije.
Ukoliko se bavite digitalnim marketingom, svakako da će imati smisla slanje newsletter-a, jer ćete publiku stalno moći da obaveštavate o svom biznis putovanju i pružite im korisne informacije iz sveta marketinga.
Pre osmišljavanja koncepta za slanje newsletter-a, potrebno je odrediti glavni cilj ovog tipa kampanje, koji je potrebno podrediti znatno širim i sveobuhvatnijim marketinškim ciljevima.
Potrebno je da sadržaj e-mail newletter-a bude koncizan i da se fokusira na jednu temu. Vašim čitaocima u početku može biti zanimljivo da pročitaju nekoliko uopšteno informativnih mejlova gde ćete ih zainteresovati o sebi. Međutim, ubrzo nakon toga se fokusirajte na neke specifične teme.
Primera radi, izdvojite jednog vašeg zaposlenog, možda radnika meseca na primer. Predstavite ga, ispričajte njegovu priču, koja je njegova pozicija, zašto je on baš vaš najbolji radnik. Čitaoci će se na neki način poistovetiti, pa ćete uspeti da im se više približite.
Fokusirajte se na edukacijski sadržaj radije nego na promociju, jer sigurno i sami znate koliko umeju da budu dosadni oni mejlovi koji vas samo primoravaju da kupite određeni proizvod. Dajte svojim čitaocima nešto što će im biti zanimljivo i korisno za čitanje. Na taj način ćete izgraditi pozitivno mišljenje o sebi i bolje se pozicionirati u očima potencijalnih kupaca.
Ukoliko recimo prodajete patike za trčanje, potencijalno ćete veću stopu konverzije ostvariti ukoliko predstavite pozitivne strane sporta, zašto je dobro trčati i potrebu za kvalitetnim patikama po zdravlje nogu. Kada kupac bude u situaciji da bira između vas i drugog brenda, izabraće vas, jer ste mu se u mislima urezali kao neko neko ko daje dodatnu vrednost na svoji proizvod i podiže proces razmene dobara na jedan viši nivo.
Nakon što ste usmerili fokus i odredili ton komunikacije, potrudite se da i sama struktura newsletter-a bude formatirana na pravi način. Za početak, ne zaboravite da vi nekome ko se odluči za čitanje vašeg mejla oduzimate vreme. Stoga, neka na prvoj strani uvek bude ispisano ukratko o čemu ste pisali, jer nema potrebe da baš svako pročita vaše informacije.
Radi boljeg i jasnijeg doživljaja tokom čitanja, podelite tekst na paragrafe i podnaslove, ubacite logo i boje vaše firme, radi boljeg raspoznavanja i budućeg prepoznavanja.
Poziv na akciju (CTA) je nešto što na kraju ima za cilj da angažuje čitaoce, pa je najbolje u glavni fokus CTA staviti ono što je najaktuelnije kod vas. Dobar primer je organizacija nekog događaja, pa ako imate tu vrstu dešavanja, neka to bude glavni fokus vaših mejlova, dok usput možete napraviti i veliki broj manjih poziva na akciju, gde ljude pozivate na sporedne mini aktivnosti, opet u cilju promocije glavnog događaja.
U tom pogledu se potrudite da tekstovi za čitanje budu pitki, koncizni i informativni, jer će se retko ko zadržati duže od 5 minuta čitajući. Dajte korisne i zabavne informacije uz jasno usmerenje na širi kontekst, gde će publika moći da opširnije vidi sve što ih zanima. Pozovite ih da dođu na vaš sajt, blog, društvenu mrežu, gde ćete svoj sadržaj moći da obogatite kvalitetnim vizualnim sadržajem.
Moderna tehnologija promenila je način komunikacije ljudi, pa tako sve više korisnika najveći broj internet pretraga obavlja preko telefona. Potrudite se da vaši newletter-i budu mobile friendly, odnosno pregledni preko mobilnih telefona.
Sa druge strane, potrebno je angažovati trenutne pretplatnike da svaki mejl otvaraju sa radošću i radoznalošću, ali kako to postići?
Zapravo je odgovor veoma jednostavan i krije se u kreativnosti. Ukoliko newletter mejlove šaljete svakodnevno, potrudite se da naslov mejla uvek bude inovativan, kako bi motivisao čitaoca da ga uopšte i otvori.
Prilikom kreiranja naslova je potrebno držati se osnovnih pravila, da bi se više ljudi angažovalo za čitanje, a tu podrazumevamo jedinstvenost, hitnost, korisnost i tekst manji od 50 karaktera. Poštovanjem ovih pravila imaćete više šanse da korisnici započnu čitanje.
Vizualni sadržaj je moguće plasirati i putem mejlova, ali budite oprezni jer postoji jedan bitan detalj – ALT tekst. Potrebno ga je dodati kao sastavni deo fotografije ukoliko ona ne uspe da se učita. Koristan je jer opisuje samu sliku i posebno značajan ukoliko fotografija ima CTA – poziv na akciju. Bitno je naglasiti da fotografije u newsletter-ima nisu neophodne, pa skladno niši u kojoj se nalazite, možda i nije potrebno zamarati čitaoce, već možete ostaviti više prostora za kvalitetniji tekst.
Dizajn može, a i ne mora imati bitnu ulogu, sve zavisi od vas.
Ukoliko nemate mogućnosti ili znanja da newletter dizajnirate na pravi način, najbolje bi bilo da to uopšte ne radite, kako ne bi pokvarili korisnički doživljaj. U tom slučaju je najbolje držati se pisanja, koje samo po sebi može povećati broj čitalaca i doneti veću angažovanost.
Povremeno je bolje stopirati slanje newletter mejlova, nego slati isprazan i neinformativan sadržaj. Ovaj marketinški kanal nema za cilj da vas predstavi kao lokalnu medijsku kuću, već pravi inispirativan biznis.
Ono što je zanimljivo je da i naklonjena publika može biti podeljena, stoga nema potrebe svima slati istu vrstu newsletter-a. Napravite mini anketu za vaše pretplatnike i podelite ih na nekoliko grupa prema tome o čemu žele da čitaju, te sadržaj mejlova prilagodite u skladu sa njihovim preferencijama. Neka se svaki čitalac oseti kao da je taj mejl namenjen baš njemu.
Sve ono što radimo u marketingu je potrebno testirati, pa je isti slučaj i sa newsletter-om. Proverite tačne informacije o CTR (koliko korisnika klikne na ono što vidi), odnosno koliko ljudi je uopšte otvorilo mejl i da li su dalje kliktali na linkove unutar mejla.
Ovi podaci vam mogu mnogo reći o tome kakav vam je sadržaj, dizajn, informacije, konciznost, poziv na akciju… Međutim, nemojte prerano donositi zaključke, već budite strpljivi i pokušajte da napravite dugoročnu mejling listu vernih čitalaca koja će vam donositi konverzije.
Newletter je odličan način da publici plasirate relevantne informacije o sebi, ne usmeravajući se previše na prodajnu marketinšku stranu. već na ono što vi zapravo jeste, a to će publika umeti da ceni. Nadamo se da smo vam pružili relevantne informacije i da ćete moći da ih iskoristite.
Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.