Pokušajte da na kratko makar zamislite današnji svet marketinga bez dizajniranja kao realizacije kreativnih ideja. Složićete se da nije jednostavno zamisliti svoji omiljeni sajt ili logo brenda određene vrste automobila koji najviše volite. Zašto je to tako?
Na prvi pomen neke firme, bila to u pitanju svetski priznata korporacija ili mali lokalni biznis, u našoj svesti se najpre pojavljuju logo, njegove boje, originalan dizajn sajta ili bilo koja druga vizualna kreatura koja predstavlja određeni brend.
Za urezivanje ovih elemenata u svest potrošača je zaduženo dizajniranje, kao jedna od aktivnosti u online i offline marketingu, kada kreativci umešaju svoje prste i kreiraju magiju.
U nastavku teksta možete saznati nešto više o tome zašto je dizajniranje neophodna aktivnost u svetu marketinga i modernog poslovanja.
Grafički dizajn ostvaruje ogroman uticaj kao oblast u okviru marketinga, s obzirom da je zaslužan za formiranje vizualnog sadržaja na društvenim mrežama, sajtovima, logo-a brenda, brošura, kataloga, biznis kartica, banera, bilborda. Svi oni igraju važnu ulogu u izgradnji brend identiteta jedne firme, što se kasnije odražava na pozicioniranje u svesti potrošača.
Bez obzira da li ste reklamiranje rešili da preusmerite na online ili ofline, prosto nećete moći da se predstavite publici na pravi način bez vizualnog identiteta. On će vam pomoći da komunicirate, edukujete, informišete i pretvorite posmatrače u redovne potrošače.
Govoreći o vizualnim elementima, često se upotrebljava reč komunikacija, a mi postavljamo pitanje zašto i kako slike (logo, znak, boja, font) mogu komunicirati?
Naime, iza tipografije, slika i boja se krije jedan potpuno novi koncept,koji govori o donekle psihološkom pristupu i tome kako ljudi doživljavaju ove elemente. Dizajniranje igra glavnu ulogu u polaganju osnove za izgradnju ciljeva jedne kompanije. U skladu sa onim što želite postići i načinom na koji želite da se predstavite, možete odabrati i određeni ton vizualne komunikacije koji će vam pomoći da se ljudi identifikuju sa vama.
Iako u marketingu veliku ulogu igraju statistika, brojevi i proizvod, potrošači i dalje veoma cene kada nešto izgleda lepo, jer to je ono što privlači pažnju. Kompletna marketing strategija može propasti ukoliko prosto ne budete previše dopadljivi potencijalnim kupcima.
Stvoriti pozitivnu sliku o sebi nije lak zadatak, a u moru informacija sa kojima se danas susrećemo, prosto nemamo vremena da čitamo i trošimo previše vremena na upoznavanje sa svakim proizvodom i kompanijom pojedinačno. Sa druge strane, grafici, slike, logo, karikature i drugi elementi mogu kroz jednu sliku ispričati mnogo o proizvodu i uslugama.
Kreiranje logo-a, slike ili određene interesantne poruke ostaviće dobar prvi utisak na ljude. Kvalitetan vizaulni dizajn mora biti jednostavan gledaocima, lako pamtljiv i takav da može biti prava asocijacija na vrednosti kompanije.
Ma koliko god marketinških kampanja ili poslova neka firma vodi, svakoj je potreban jedan jedini logo koji će je predstavljati uvek. Pri tome se ističu još dve značajne prednosti kvalitetnog dizajna: uniformnost i profesionalnost. Kroz komunikaciju sa ljudima na ovaj način izgradite ugled u svojoj niši i budite prepoznatljivi.
Posledično, stvoriće se određena vrsta poverenja između vas i kupaca, jer će moći da vas identifikuju sa vašim proizvodima, što će dalje samo još bolje uticati na stepen prodaja i potražnje za vašim uslugama.
Dizanjiranje sopstveni značaj prikazuje na više različitih načina, pa tako u ovu široku oblast ubrajamo dizajn sajta, proizvoda, grafički dizajn i mnoge druge podoblasti. Međutim, realizacija kreativnih ideja bez obzira na svoju manifestaciju ima za glavni cilj pozicioniranje u očima kupaca kroz brend identitet i povećavanje broja kupaca.
Dizajniranje predstavlja spoj kreativnog i psihološkog, a koja od ove dve strane će prevladati zavisi od toga gde želimo da primenimo ovu disciplinu. U slučaju marketinga koji se služi psihologijom kupaca, pored kreativnog dela, veliku ulogu igra i drugi malo više naučni pristup, gde se objedinjuje nekoliko dokazanih i ispitanih principa.
Jedinstvo vizualnih elemenata daje određeni stepen ozbiljnosti, ali i celinu priči koju želimo da ispričamo. Kada hoćemo da prikažemo određeni vizual na nekoliko kanala komunikacije, moramo se potruditi da ga predstavimo tako da on odgovara na bilo kojoj platformi.
Ukoliko sa druge strane imamo više različitih vizuala, trudićemo se da ih prikažemo kao jednu celinu i deo jedne šire perspektive.
Balansirani prikaz se postiže simetrijom ili asimetrijom. Pojedini elementi će biti prikazani kao uvećani, boldovani, sa istaknutim porukama, dok će drugi biti manji i u drugom planu. Cilj je istaći sve ono što želimo da istaknemo kao važno, odnosno elemente za koje želimo da ostanu u svesti potrošača.
Hijerarhijski određeni elementi vizualnog sadržaja pomažu gledaocima da uoče sve ono što je bitno. Sa druge strane, simetrični prikaz deluje umirujuće u očima potrošača i prikazuje skladnost celine.
Pravilna proporcija sadržaja pružiće korisnicima jasan uvid u značaj uloge koju predstavljeni elementi igraju, sa jasno istaknutim bitnim vrednostima za upamtiti. Kontrast elemenata će vam celokupni proces znatno pojednostaviti, što je najefikasnije putem upotrebe suprotnih boja, fontova, tekstura.
Bela boja je poznata po svojoj neutralnosti i pruža dosta prostora za kreativnost, pa je samim tim često osnova za sklapanje kontrasta pri dizajniranju.
Kada se radi o dominaciji određenih elemenata na slici ili logo-u, za oko nam uvek prvo zapada glavni dominantni element, te nakon toga sub-dominantni i tek onda podređeni. Malo ko zna za „muzejsku visinu“ koja se nalazi malo desno-gore u odnosu na centar slike, a baš tu pada najveći fokus oka posmatrača, te ga kreatori koriste za isticanje bitnih stvari.
Za kreiranje sadržaja usaglašenih sa brend identitetom je potrebno odabrati nekoliko boja sa određenim tonalitetom koje ćete koristiti jedan duži period. Razmišljajte jednostavno i „izvan kutije“, te odredite boju koja će na pravi način asocirati publiku na ono što vi zapravo predstavljate.
Iako jeste bitno odraziti se i biti primetan na tržištu, prevelike promene stila u dizajniranju nisu efektivne, jer samo zbunjuju publiku koja gubi prvobitno dobar utisak o vama. Iz istog razloga mnogi profesionalni grafički dizajneri smatraju da je i font kategorija koju ne treba menjati često. Odaberite dva fonta i držite se njih, a kombinujte ih tako da jedan drugom udaraju kontrast i ističu ono što je najbitnije.
Za uspešno dizajniranje vizualnih elemenata u marketingu vam znatno mogu pomoći saveti koje smo predstavili, ali je potrebno znati da je svaki vid poslovanja zaseban na tržištu i da se u skladu sa tim morate prilagoditi potrebama potrošača. Nadamo se da ste uvideli prednosti dizajna u marketingu i kako vam on može efikasno pomoći.
Ukoliko su vam potrebne profesionalne usluge dizajna i realizacije kreativnih ideja u offline i online oglašavanju, kontaktirajte nas, ORA digital, agencija za digitalni marketing je tu za vas!
Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.