BLOG

SEO za Youtube – nekoliko saveta za bolje rangiranje videa

Želite da saznate nešto novo ili da se prosto zabavite, odlazite na neki od internet pretraživača i ukucavate ključne reči za dolazak do željenih informacija – šta vas više privlači, tekstovi ili video format?

Ma koliko određeni blog članci mogu biti zanimljivi, višestruko korisni iz raznih perspektiva, video sadržaji ipak postaju sve popularniji, naročito među mladima – konkretno u populaciji koja pripada generaciji Z.

Pored toga, ne možemo da ne primetimo koliko se veliki marketinški potencijal krije u video klipovima plasiranim na Youtube – drugi najveći internet pretraživač ispred koga je samo Google (Youtube pripada Google-u).

Kroz istraživanje smo naišli na podatak da se gotovo svakog minuta na Youtube postavi preko 500 sati sadržaja. Pa ipak, potrebno je da sav taj sadržaj u moru video klipova bude na neki način sortiran i plasiran pravoj publici.

Kao što postoji SEO optimizacija za Google, kojom se naša agencija za digitalni marketing ORA digital, uspešno bavi, tako postoje SEO tehnike za Youtube, koje vam veoma efikasno mogu pomoći da videi postanu što vidljiviji u pretrazi.

Rešili smo da se detaljnije pozabavimo tematikom SEO za Youtube i otkrijemo nekoliko trikova za bolje pozicioniranje videa.

Kako se bolje rangirati na Youtube

 

Šta je SEO za Youtube?

Sekvenca digitalnog razvoja u kojoj živimo, jednim velikim delom pripada youtube-erima i inflenserima, koji zarađuju ogromne količine novca razumeći kako Youtube funkcioniše. Smatramo da je samo na osnovu toga važno upoznati se sa osnovnim tehnikama koje će algoritam učiniti zadovoljnim.

Pre nego što započnemo sa predlaganjem saveta za SEO Youtube, smatramo da je veoma važno biti upoznat sa tačnom definicijom i funkcijom za SEO Youtube.

Dakle, Youtube SEO je proces prilagođavanja video sadržaja i Youtube kanala algoritmu koji odlučuje o pozicioniranju sadržaja u pretragama. Ovde morate voditi računa o ključnim rečima, plej listama, meta podacima, opisima, samim videima i o mnogo čemu drugom.

Video sadržaj može biti optimizovan posebno za Youtube i za druge pretraživače, a vi se možete prilagođavati svojim potrebama i primenjivati tehnike koje su vama potrebne.

Pored SEO tehnika pri optimizacija Youtube klipova i kanala, jednako je važno da video format bude maksimalno kvalitetan. Video produkcija i video editing su u ovom pogledu veoma važne tehnike koje će itekako pomoći, dok vam agencija ORA digital profesionalno može pružiti ove usluge.

Pa da krenemo sa SEO Youtube trikovima.

 

Upotreba ključnih reči pri optimizaciji

Kao što pri optimizaciji za Google ključne reči igraju važnu ulogu, takav je slučaj i za Youtube SEO. Za početak je veoma važno pronaći prave ključne reči, koje će se nalaziti u meta podacima, naslovu videa, biti pominjane tokom samog snimanja itd.

Evo i šta je važno za jednu ključnu reč:

  • opisuje video na najbolji mogući način ili;
  • korisnici je kucaju u pretrazi, kako bi pronaši tipove videa slične vašim.

Alati koji su veoma efikasni u pronalaženju optimalnih ključnih reči jesu: AdWords Keyword Planner i Moz Keyword Explorer. Pored njih, lako možete zaključiti koje su važne ključne reči, tako što u polje za pretragu ukucate reč i vidite kakvi se nastavci predlažu. (Primer: ukucate “marketing”, nastavci mogu biti “manager”, “courses”…)

Izdvojili smo 5 najvažnijih segmenata za korišćenje ključnih reči.

#1 Ključne reči u fajlu videa

Youtube zapravo ne može da pogleda video sadržaj i shvati da li je on relevantan za korisnike, ali mu u tome vi možete pomoći i to već implementiranjem ključne reči u naziv fajla u kome je video.

Savetuje se da ovo uradite i pre samog plasiranja na Youtube i to po prinicpu sledećeg primera:

“saveti-za-krecenje.MOV” – prvi deo su ključne reči koje opisuju sadržaj videa, dok se nastavak odnosi na format videa (učestali su i MP4 ili WMV zbog kompatibilnosti sa Youtube-om).

#2 Ključne reči u naslovu videa

Iako veza između rangiranja video sadržaja i ključnih reči nije uvek najjača, svakako je veoma važno posetiocima na konzican i precizan način reći o čemu se radi u video klipu.

Kada korisnik Youtube platforme kroz naslov dobije odgovor o čemu se u videu radi, veće su šanse da će kliknuti i pogledati ga. Ne preterujte sa dužinom – preporučena je do 60 karaktera!

#3 Ključne reči u opisu videa

U sekciji za opis videa može stati tekst od 5.000 karaktera, ali ipak savetujemo da ne preterujete sa tekstom, zbog toga što su ljudi na Youtube došli da gledaju video, a ne da čitaju romane.

U prvih 100 karaktera implementirajte sve najvažnije informacije i linkove, pre nego što korisnik mora da klikne dugme “Show more” – što se ne dešava često. Implementacija ključnih reči u opis videa pomaže da se nađe u predloženom sadržaju!

Opis videa je takođe odlično mesto za ubacivanje transkripta.

#4 Ključne reči u tagovima

Korišćenjem ključnih reči u tagovima ne signalizirate samo korisnicima o čemu se radi u videu, već informišete i Youtube, što je iz ugla optimizacije jednako važno. Savetuje se korišćenje relevantnih tagova, po mogućstvu sa “long tail” ključnim rečima.

#5 Ključne reči u samom videu

Obavezno je upotrebiti ključne reči tokom snimanja samog videa, kako bi se one pojavile u transkriptu i titlovima – dve najvažnije sekvence iz ugla optimizacije.

 

Kategorizacija videa – povežite ga sa sličnim sadržajem

Kada jednom postavite video na Youtube, opcija “Advance settings” pružiće vam mogućnost da video kategorišete – smestite u određenu grupu videa sličnog sadržaja.

Na ovaj način će se video pojavljivati posmatračima kao ponuđen sadržaj, sličan onome koji trenutno posmatraju!

 

Postavka odgovarajuće uvodne sličice pre klika na video

Još jedna od odličnih opcija da posmatračima sugerišete kakav sadržaj mogu očekivati klikom na video, jeste da postavite odgovarajuću sličicu koja se prikazuje pre pokretanja samog videa i klika na isti.

Savetujemo da ne dozvolite da Youtube postavi automatski sličicu, već da to obavite ručno. Pre postavke slike, neophodno je verifikovati video (youtube.com/verify).

Format koji slika treba da prati kako bi rezolucija bila odlična na više različitih formata je sledeći:

  • 1280×720 piksela;
  • 16:9;
  • manje od 2 MB memorije;
  • formati za sačuvavanje: jpb, gif, bmp, png.

Prema čuvenoj “The Creator Academy”, 90% videa koji su se dobro pokazali prati instrukcije koje smo naveli.

 

SRT file za implementaciju prevoda

Za implementaciju prevoda i natpisa, neophodno je da se postavi SRT file (“supported text transcript” ili “timed subtitles file”). Veoma jednostavan proces instalacije prevoda pruža mogućnost vašem video sadržaju da bude viđen od ljudi koji i ne govore vašim jezikom.

Takođe, korišćenjem ključnih reči u prevodu, video se može rangirati i u pretragama kod korisnika sa drugog govornog područja.

 

Implementacija kartica u video klipu

Jedan od načina da korisnike što duže zadržite na vašem Youtube kanalu i ponudite im još vašeg sadržaja, jeste ubacivanje kartica koje se najčešće pojavljuju na kraju videa ili tokom trajanja, kada se može implementirati prirodan poziv na akciju.

Kartice upravo jesu poziv na klik, koji će gledaoca odvesti na novi video, na Youtube kanal radi pretplate ili na sajt – na vama kao kreatoru je da odaberete.

Youtube je veoma interesantna oblast za marketare, s obzirom da ovaj format sve više dobija na značaju kod mlađih generacija. Verovatno ćete nakon čitanja teksta i sami primetiti kako mnogi influenseri i jutjuberi koriste tehnike koje smo opisali.

To je zato što su oni najbolja praksa da vaš video sadržaj bude masovno viđen na Youtube-u.

Nadamo se da vam je tekst bio zanimlji i pun korisnih informacija koje ćete primeniti, a za još korisnog sadržaja, posetite našu blog sekciju!

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.

KONTAKTIRAJTE NAS