Revolucionarni trenutak za sve ljubitelje video formata i društvene mreže TikTok desio se onda kada je produženo vreme trajanja video klipova sa nekoliko desetina sekundi na 10 minuta.
Od društvene mreže koja je bila: “mesto gde klinci pevaju, plešu i zabavljaju se”, dobijamo jednu novu platformu gde istinski poznavaoci kreiranja video formata i ljudi sa raznim talentima sada dobijaju priliku da se iskažu.
TikTok ima veoma ozbiljan potencijal kao društvena mreža koja je najbrže rastuća od svih. Slobodno možemo primetiti da nekada klinci i pripadnici generacije Z koji su mahom bili korisnici ove društvene mreže sada već uplivavaju u sve ozbiljnije godine.
Samim tim, razumevanje, tumačenje i kreiranje sadržaja na TikTok-u dobija potpuno novu dimenziju.
S obzirom na ovu činjenicu i to da TikTok sada ima sve više i više korisnika, jasno je da je znatno teže kreirati video format koji će se naći u trendingu i postati viralan.
Pa ipak, to i dalje nije nemoguć zadatak, te smo i sami rešili da vam damo 8 saveta kako da sami kreirate viralan video za TikTok.
Jedna od osnovnih aktivnosti u kreiranju strategija u digitalnom marketingu jeste uspostavljanje niše gledalaca, odnosno ciljne grupe kojima je video namenjen. Prosto ne možete nasumično izbacivati video klipove koji ne potpadaju ni pod jednu kategoriju, niti usmerenje, a nikome se jasno ne obraćaju.
Ovo će predstavljati problem za algoritam i posmatrače, s obzirom da nećete biti dovoljno prepoznatljivi ni kod jedne, ni kod druge strane.
Nakon što kreirate ciljnu grupu, dobro razmislite šta bi moglo da interesuje tu demografsku strukturu!
Kada je u pitanju TikTok, mnogi još uvek nisu sigurni šta bi trebalo da prevagne pri kreiranju i plasiranju sadržaja – kvantitet ili kvalitet?
Odgovor je i kvantitet i kvalitet u proporcionalnom odnosu!
Radi se o tome da TikTok prosto zahteva od kreatora da budu dovoljno ažurni, i da pomogućstvu izbacuju makar jedan video na dan, a idealno bi bilo i po nekoliko.
Međutim, nikada nemojte dozvoliti da kvantitet prevagne u odnosu na kvalitet. Bolje i jedan video u dva dana koji će biti relevantan za gledaoce, kvalitetan i koristan, nego mnogo sadržaja koji neće okupirati pažnju!
Uslugu kreiranja kvalitetnog video sadržaja za razne formate, možemo vam i sami obezbediti, kroz naše usluge kao što su:
Razmislite malo i probajte da se setite koliko ste samo puta ostali na nekom video klipu isključivo zato što vas je “zavozala” propratna pesma koja ide uz video?
Zvuk igra neverovatno važnu ulogu za posmatrača, dajući pozadinsku zabavu dok akteri videa ne stignu do suštine onoga što žele da pokažu.
TikTok je sa većinom velikih muzičkih kuća dogovorio besplatno korišćenje pesama u trajanju do 15 sekundi, bez narušavanja autorskih prava. Muzika se veoma lako dodaje tokom kreiranja sadržaja ili kasnije tokom editovanja.
Pravila još uvek nisu potpuno jasna za montiranje muzike za duži video sadržaj, ali verujemo da će se i to ubrzo rešiti.
Saradnja sa drugim autorima na TikTok-u može itekako “začiniti” stvari i osvežiti sadržaj. Ne samo da će se vašim pratiocima dopasti da vide kako se snalazite sa drugim kreatorima iz iste ili možda potpuno suprotne niše, već će se ovakav sadržaj dopasti algoritmu.
Ovo je i jedan od najbržih načina da vaš video sadržaj postane viralan i u trendu za kratko vreme, zbog čega ovoj tehnici pribegavaju i mnogi poznati influenseri.
Ukoliko želite da se vaš video sadržaj efikasno “zakači” za određeni trend i postane viralan, neophodno je koristiti i adekvatne heštagove.
Klikom na “Discover button”, pa zatim na “Trending Hashtags” dobićete listu tagova koji su u trendu, dok je na vama da iskoristite one koji su u vezi sa sadržajem koji plasirate i uopšteno povezani sa vašim kanalom.
Imate li posebne talente, odnosno da pokažete nešto što bi zaista moglo da zainteresuje korisnike?
U moru ovakvog sadržaja na TikTok-u probajte da se istaknete specijalnim veštinama, dok će algoritam zaista umeti da vas nagradi. To može biti bilo šta, od sviranja nekog instrumenta, veština prilikom kontrole lopte u različitim sportovima, do nekih potpuno neuobičajenih ekstremnih sposobnosti.
Zajedno sa pokazivanjem veština, “how to” se definitivno nalazi na vrhu tema pri osmišljavanju sadržaja za TikTok. Ukoliko korisnici društvenih mreža pored zabave mogu nešto i da nauče, vreme provedeno uz telefon postaće značajno duže.
Na TikTok-u se posebno ističu autori i autorke koji pokazuju svoje veštine šminkanja i kulinarstva.
Odvajanje od tradicionalnih medija od strane mlađih generacija ne znači da oni nisu upućeni u dešavanja u zemlji i svetu, bez obzira da li govorimo o politici, sportu ili svetu mode.
Njihovo informisanje danas je znatno drugačije i obavlja se putem društvenih mreža. Zašto onda i sami ne biste kreirali sadržaj koji se bavi aktuelnim temama, dali svoj komentar na njih i pitali pratioce da iznesu svoj stav?
Jedan od najboljih načina da vaš profil postane viralan, jeste opcija za takmičenje sa drugim autorima kada započnete live snimanje. Neophodno je da imate minimum 16 godina i 1.000 pratilaca kako bi uopšte imali opciju za live.
Prilikom snimanja “jedan na jedan” sa drugim autorom, vi ćete biti na jednoj strani kamere, dok će drugi autor biti na drugoj, tako da će gledaoci zaista imati utisak prave borbe.
Zadaci tokom nadmetanja mogu biti različiti, pa se tako izdvaja to ko će prikupiti više gledalaca tokom live snimanja.
Ne postoji proverena matematička formula koja će garantovati pojavljivanje videa u trendingu, ali verujemo da su saveti koje smo predstavili izuzetno korisni i da će vam pomoći.
Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.