BLOG

E-commerce sajtovi – čemu služe i kako mogu unaprediti biznis?

Pandemija korona virusa naučila nas je kako online prodaja veoma lako može postati glavni faktor za uspešnost određenog biznisa.

Ni 2020. godina u pogledu online prodaje nije bila idealna, zbog sveobuhvatne krize i nedostataka resursa na globalnom nivou.

Pa ipak, podaci konsultantske kuće McKinsey&Company pokazali su da je celokupan e-commerce sektor sa početkom pandemije zabeležio rast za 3 meseca, koji se predviđao tek za narednih 10 godina.

Tokom 2021. godine nastavljen je sve snažniji trend kupovine putem sajtova, da bi danas u 2022. ovo postala sasvim uobičajena praksa u mnogim industrijama. Oni koji su prepoznali potencijal koji se ukazao u online trgovini, u velikom broju slučajeva zabeležili su rast profita.

Za uspešno online trgovanje najveće zasluge uzimaju kvalitetno izrađeni e-commerce sajtovi, dok u nastavku možete saznati nešto više o njima.

 

Šta su e-commerce sajtovi?

Dakle, da krenemo od osnova.

E-commerce sajtovi su sajtovi na kojima je moguće kupiti proizvode koji su na njemu ponuđeni. Imaćete priliku da vidite cene, saznate nešto više o artiklu, poručite online i sačekate dostavu na željenu adresu.

Jedan od načina izrade sajtova jeste putem WordPress platforme, na čemu rade naši programeri, zahvaljujući kojima će vaš proizvodi biti spremni za online prodaju.

A kada je sve to propraćeno kvalitetnom SEO optimizacijom, šanse za uspeh su velike!

Naš tim iz agencije za digitalni marketing – ORA digital, pruža pomenute usluge i svojim klijentima obezbeđuje izradu sajtova prilagođenu njihovom biznisu i korisničkim potrebama.

 

Koji su benefiti e-commerce poslovanja?

Benefiti internet prodaje su dvostruki, pa se skladno tome ovom kanalu prodaje okreće sve veći broj prodavaca i kupaca.

Evo i nekoliko razloga zbog čega je veoma korisno imati kvalitetan e-commerce sajt:

  • dobija se još jedan prodajni kanal;
  • troškovi prodaje na ovaj način su znatno manji nego što je to slučaj kada su u pitanju klasična prodajna mesta;
  • ne postoje troškovi prodaje i logistike;
  • e-prodavnice su dostupne 24h, 7 dana u nedelji, 365 dana godišnje – time se povećava šansa za kupovinom;
  • kupovinu je moguće obaviti nezavisno od lokacije;
  • moguće je pratiti ponašanje korisnika na sajtu i prema tome prilagoditi izgled sajta i ostale elemente važne za prodaju ovim putem.

Pored toga što vlasnici biznisa na osnovu svega navedenog dobijaju značajne benefite, oni se svakako odražavaju i na kupce, što je svakako još jedan razlog više za kreiranje i izradu e-commerce sajta.

Kada je kupac svestan toga da može kupovati veoma efikasno i lako online, to će i uraditi. Osim toga, ušteda vremena i novca je evidentna, što je veoma važno u današnjem svetu.

Online prodavnica Beo bašta je odličan primer iz prakse kako jedan e-commerce može uspešno poslovati, biti pregledan i jasan.

 

O čemu je potrebno voditi računa pri online prodaji?

Pored benefita, online prodaja ima i određene izazove, dok se kao jedan od najvećih nameće sinhronizacija između toga šta se nalazi na sajtu i onoga što je zapravo spremno u magacinu za dostavu.

Jedna od najtežih stvari koja se može desiti iz korisničke perspektive, jeste da kupac poruči određeni proizvod, a da njega nema na stanju!

Osim procesa pravljenja WordPress platforme (ili na neki drugi način), tokom ovoga i upravljanja e-commerce prodavnicom je potrebno voditi računa i o sledećim stvarima, zarad uspešnog poslovanja i prodaje:

  • istraživanje tržišta i konkurencije;
  • definisanje ciljne grupe kojima su upućeni aritkli za prodaju;
  • konstantan rad na ubrzavanju sajta – ovo je veoma važno iz SEO i korisničke perspektive;
  • jednako kvalitetna preglednost sajta kako sa računara, tako i sa mobilnih uređaja;
  • praćenje ponašanja ljudi koji se nalaze na sajtu – zarad boljeg razumevanja njihovih sklonosti;
  • kreiranje sistema za komunikaciju i kontaktiranje sa potrošačima.

Korisnicima je veoma važno da navigacija na sajtu bude jednostavna i pregledna, što znači praktično izlistavnje svih kategorija i proizvoda. Obavezno dajte i korisne informacije o proizvodu u delu namenjenom za tekstualni sadržaj.

Kada se posetilac nakon uspešnog surfovanja sajtom odluči za kupovinu, neophodno je da dugme za kupovinu i korpa za prodaju budu jasno naznačeni i vidljivi.

Svaki uspešan e-commerce obezbediće jednostavnu kupovinu karticom ili pouzećem.

 

Važnost blog sekcije na e-commerce platformi

Iako na prvi pogled ne deluje kao da blogovi mogu imati značajan uticaj za prodajne sajtove, situacija je upravo suprotna.

Kvalitetno napisani, optimizovani i blogovi koji odgovaraju na korisnička pitanja, omogućavaju vam da se prikažete kao ekspert u određenoj oblasti. Na ovaj način sebi dajete na legitimnosti i povećavate šanse za prodajom.

Pored toga, blogovi su odličan način za umrežavanjem stranica na sajtu putem linkova. Putem istraživanja tražnje korisnika na pretraživaču za određene upite preko alata kao što je Semrush, saznajte koja to pitanja muče vaše potencijalne kupce.

Nakon toga kreirajte blogove sa odgovorima na te upite, rangirajte ih i tako povećajte saobraćaj na vašem sajtu.

Pročitajte i nešto više o tome kako napisati kvalitetan blog tekst i koji su benefiti ovakvog načina komunikacije sa posetiocima sajta.

Neka mreža linkova učini da se posetilac zadrži što duže na sajtu i potencijalno kupi više proizvoda.

 

Da li je ovo pravo vreme za pokretanje online trgovine?

Čini se kako su za vreme pandemije potrošači i prodavci uvideli sve mogućnosti online trgovine. Ova nemila situacija uticala je na to da se ipak izrodi i nešto pozitivno po pitanju biznisa.

Navedene prednosti prodaje putem interneta, pokazale su se kao veoma realne u praksi. Većina industrija ostvarila je veoma pozitivne rezultate kada je u pitanju profit nastao zahvaljujući e-commerce sajtovima.

Pokazalo se kako potrošači imaju sve više poverenja u online trgovinu, ali je to i veoma zasluženo, s obzirom da su e-commerce sajtovi koji su izrađeni kvalitetno zaista bezbedni, pregledni i efikasni.

Nadamo se da vam je tekst bio koristan, kao i da ste uvideli evidentne prednosti kada je u pitanju e-commerce.

Pogledajte sve naše usluge, a pozivamo vas i da nas kontaktirate za dalju digitalnu saradnju!

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.

KONTAKTIRAJTE NAS