BLOG

Google update (ažuriranje algoritma) – šta je i kako utiče na rangiranje sajtova?

– Šta je osnovni cilj posetioca Google-a?

Da pronađe relevantne informacije u odnosu na ono što potražuje, dakle odgovor na svoj upit.

– Šta je osnovni cilj Google-a?

Prosto i jednostavno – da pruži osnovne informacije na korisnikov upit.

Sa tim u vezi, inženjeri koji rade za Google imaju zadatak da ga maksimalno prilagode korisnicima. To rade tako što menjaju i unapređuju pravila po kojima algoritam funkcioniše, primoravajući web sajtove da se tome prilagode i pruže što kvalitetniji, pregledniji i informativniji sadržaj.

Promene koje se dešavaju na Google algoritmu nazivaju se Google update-ovi i utiču na organsko rangiranje!

Nekada utiču više od očekivanog, nekada manje, ali su svakako ti koji ne dozvoljavaju da SEO specijalisti, copywriter-i, dizajneri, programeri i drugi nikada ne budu potpuno opušteni.

Tako i mi iz agencije za digitalni marketing, ORA digital redovno pratimo promene koje se dešavaju i implementiramo inovativne strategije SEO optimizacije, radi što boljeg rangiranja sajtova naših klijenata.

Hajde da se detaljnije informišemo o tome šta su Google update-ovi i kako utiču na rangiranje sajtova.

Ora digital - agencija za digitalni marketing

 

Šta se zapravo smatra ažuriranjem Google algoritma?

Google poseduje ogromnu bazu podataka koju svakodnevno ažurira i ima određene rangirajuće faktore, na osnovu ključne reči koju korisnik ukuca u pretrazi.

Samim tim, svi ti mnogobrojni faktori utiču na rangiranje sajtova, odnosno pozicioniranje njihovih landing stranica za određenu ključnu reč.

Koliko god da ste zadovoljni kada vidite pozitivne promene u rangiranju, isto toliko mogu biti frustrirajući padovi i spuštanje ponekad i za desetinu pozicija u pretragama.

Za sve to se možete zahvaliti ažuriranju Google algoritma (Google update)!

Sva ta prilagođavanja i poboljšavanja algoritma utiču na to kako će vas pretraživač posmatrati i rangirati.

 

Koliko se često dešavaju ovakve promene?

Ovo je jedno potpuno logično pitanje koje će postaviti svako ko tek postepeno uplivava u svet digitalnog marketinga.

Odgovor je da se promene dešavaju veoma često, sa tim da neke od njih ostavljaju manje, a neke značajno veće posledice.

Stručnjaci za SEO smatraju da se ovakve promene dešavaju u proseku između 500 i 600 puta na godišnjem nivou, što bi značilo da više puta u toku dana možemo očekivati nešto novo.

Pa ipak, situacija nije toliko dramatična, s obzirom da se vesti u digitalnom marketingu brzo šire, pa se i na one promene koje se najavaljuju kao velike, marketari mogu pripremiti na vreme.

Ponekada su i te velike promene koje se najavljuju lažna uzbuna, ali SEO digitalni radnici prosto ne bi smeli da dopuste da ne budu dovoljno ažurni i da propuste implementaciju novih pravila.

 

Da li su update-ovi loši i trebamo li ih se plašiti?

Nipošto, s obzirom da je njihova osnovna uloga kao što smo već rekli, da krajnji korisnici dobiju najbolje moguće rezultate nakon pretrage. Samim tim, kada prilagodite svoj sajt i optimizujete ga prema najnovijim trendovima i pravilima, verovatno je da će se i korisniku svideti ono što imate da ponudite.

Evo i koji su to elementi na koje Google update najviše utiče:

  • rangiranje i vidljivost;
  • organski saobraćaj;
  • konverzije;
  • prihod;
  • povraćaj uloženog.

Iz SEO ugla, sve su ovo veoma važni faktori zbog kojih se radi optimizacija i klijentima pruža najbolja moguća usluga.

Želimo da naglasimo kako je i Google oglašavanje veoma bitna stavka vašeg prisustva na pretraživaču, kao i da se ovom metodom sasvim uspešno bavimo. Ona je druga strana istog novčića na kome se nalazi SEO, te zajedno rade na što boljem plasiranju sadržaja i većoj vidljivosti.

 

Kako da znam kada će se update desiti?

Google veoma često uvodi nove promene i diskretan je pre njihovog lansiranja, te vas tera da konstantno budete u toku o onome što se priča unutar marketing zajednice.

Postoji nekoliko opcija koje je potrebno praktikovati zajednički, sa ciljem da se na najbolji način isprate “šuškanja” i eventualne promene:

  • za početak se upoznajte sa nekoliko faktora koji su ključni u poboljšanju korisničkog iskustva i Google ih veoma ceni: kvalitetan, relevantan i koristan sadržaj, laka i brza navigacija korisnika na sajtu, optimizovan sadržaj tako da najbolje odgovoara na postavljen upit, linkovi sa relativnih sajtova;
  • redovna provera saobraćaja na sajtu i rangiranja ključnih reči;
  • informisanje unutar marketinške zajednice – praćenje vesti na Twitter-u, influensera iz SEO sveta, kao što su John Mueller, Matt Cutts; Google Webmaster Central Blog.
  • alati kao što su Algoroo, Mozcast, Semrush sensor…

Ovo su samo neki od načina da donekle predupredite zvaničan početak algoritma i izbegnete eventualne padove u rangiranju.

 

Dosadašnja najvažnija ažuriranja i šta je danas aktuelno?

Jedan od dva do sada najveća Google core update-a, pod nazivom Penguin otpočeo je još davne 2012. godine i odnosio se u najvećoj meri na to kakvi linkovi (backlinovi) dolaze na vaš sajt – njihov kvalitet, relevantnost, “black hat” itd..

Njegovi efekti su trajali dugo godina, dok je periodično sagledavao razne aspekte backlink profila jednog sajta.

Godinu dana pre njega, desio se još jedan core update pod nazivom Panda, a odnosio se na to kako Google vidi sadržaj koji se nalazi na landing stranicama – kakav je kvalitet, istinitost, originalnost i slično.

Ova dva core update-a najveći su do sada, a oni nešto stariji marketari koji se bave SEO optimizacijom se dobro sećaju početaka novog, tada revolucinarnog ažuriranja Google pretraživača.

Pogledajte i koja su najznačajnija ažuriranja aktuelna od prošlog leta 2021. godine pa u narednih godinu dana do danas:

  • The Google Page Experience

Otpočeo je između juna i avgusta prošle godine za mobilnu verziju, kao i između februara i marta za desktop. Najvažniji rangirajući faktori na koje bi SEO specijalisti trebali da obrate pažnju zahvaljujući ovom ažuriranju su: Largest Contentful Paint (LCP), Cumulative Layout Shift (CLS), First Input Delay (FID), HTTPS security.

  • The Link Spam Update

Aktuelan od leta 2021. godine sa zadatkom da prati postojanje ili nepostojanje spam linkova i da prema tome bolje ili lošije rangira sajtove. Preporuke za ispunjavanje zahteva novog ažuriranja i bolje rangiranje jeste rad na: Affiliate linkovima, kao i sponzorisani i guest postovi sa naznačenim tagom.

Pored ova dva veća ažuriranja, bila su tokom proteklih godinu dana primetna još tri manjeg dometa:

  • The Core Algorithm Update;
  • The Multitask Unified Model;
  • Product Reviews Update.

Na kraju svega, dolazimo do zaključka da je potreban konstantan rad na SEO optimizaciji, jer će jedino tako vaši sajtovi biti u stalno u vrhu organskih rezultata.

Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.

KONTAKTIRAJTE NAS