BLOG

Kako odabrati pravu agenciju za digitalni marketing?

Samo prisustvo u digitalnom svetu danas prosto nije dovoljno!

Neophodno je konstantno se prilagođavati, pratiti trendove i osluškivati želje i potrebe potrošača.

Verujemo da ćete se složiti kako ovo i nije tako lak zadatak ukoliko uz sebe nemate profesionalce koji svakodnevno rade na izgradnji brend identiteta, digitalnim strategijama i komunikaciji sa starim i novim klijentima, potrošačima…

Zbog toga su tu za sve vas agencije za digitalni marketing, grupe sačinjene od usko profilisanih stručnjaka iz sopstvene oblasti, koje će vam dati najbolja rešenja za adekvatno pozicioniranje.

Prednosti angažovanja digitalne agencije su brojne, ali se sigurno pitate:

  • kako odabrati onu pravu?

Ipak ste vi ti koji svoje usluge plaćate i želite da u najkraćem roku vidite povrat investicija. Zato nastavite sa čitanjem teksta, jer smo se posvetili savetima o tome kako odabrati pravu agenciju za digitalni marketing.

 

#1 Postavite sopstvene ciljeve pre odabira

Uvidećete kako je na samom početku mnogo više toga na vama kao budućem klijentu.

Neophodno je da kao firma, kompanija ili pojedinac:

  • postavite sopstvene ciljeve;
  • znate zbog čega želite da angažujete agenciju;
  • odredite budžet;
  • znate vaše prednosti i mane na vrlo konkurentnom tržištu.

Ukoliko nemate jasan interni plan svog poslovanja, agencije će znatno teže artikulisati vaše želje i biće potrebno mnogo više vremena i novca da se zaista nešto postigne.

Pre nego što zakažete sastanak sa marketarima, razmislite o tome da li želite: više prodaje, veću digitalnu vidljivost, angažovanje posmatrača na socijalnim platformama, nešto četvrto ili sve ovo zajedno.

Nakon što sami sebi odgovorite na ova i slična pitanja, agencijama će biti lakše da ostvare vaš cilj!

 

#2 Agencije su profilisane na određeni način – potražite pravu

Nakon što ste uspostavili interni plan poslovanja, drugi korak jeste istraživanje brojnih agencija na tržištu.

Ukoliko do sada niste to znali, moramo naglasiti kako je digitalni marketing izuzetno široka oblast, pa se tako na tržištu nalazi ogroman broj manjih i većih agencija koje nude širi ili uži dijapazon usluga.

Samim tim se, naročito kod manjih agencija, javlja specijalizovanost u određenoj oblasti. Ovo ne znači da su manje agencije lošije, veće bolje ili obrnuto, već se jednostavno pravi razlika prema kriterijumima kao što su broj zaposlenih, resursi firme, početni kapital, itd.

Na našem digitalnom nebu ćete pronaći agencije koje su specijalizovane za različite oblasti:

Kao što možete da primetite, naša Agencija za digitalni marketing ORA digital pruža sve ove, ali i mnoge druge usluge. Pogledajte našu ponudu i kontaktirajte nas ukoliko ste zainteresovani.

Još jedna od opcija koja je učestala jeste outsourcing – angažovanje eksternih saradnika koji dopunjuju ponudu usluga agencije. Pokazalo se kao isplativija opcija u mnogo slučajeva, dok su klijenti itekako zadovoljni.

 

#3 Detaljnije istraživanje nekoliko finalnih opcija

Odredili ste svoj interni plan, pronašli nekoliko agencija koje bi po profilu poslovanja trebalo da odgovore na vaše zahteve, a sada sledi dublje istraživanje njihovog načina rada.

Evo šta možete da uradite po tom pitanju:

  • Istražite portfolio digitalne agencije – pre nego što se upustite u poslovanje sa nekim, obavezno se raspitaje o pređašnjim projektima, što se najčešće može uraditi putem sajta agencije. Potražite sekciju gde se nalaze trenutni i prethodni klijenti, te pokušajte da saznate u kojoj oblasti su sarađivali;
  • Raspitajte se o troškovima usluga – budite slobodni da kontaktirate account odeljenje agencije, kako bi se raspitali o cenama usluga. Jasno naglasite vaše ciljeve i potrebe, te ćete ubrzo dobiti odgovor sa svim cenama, najčešće okvirno, dok ćete na sastanku utanačiti detalje;
  • Reputacija agencije – iako je sve više agencija na našem tržištu, marketing zajednicom se veoma brzo širi dobar ili loš glas. Dovoljno je da okrenete nekoliko telefona, pitate prijatelje, učlanite se u neku od grupa na društvenim mrežama.
  • Kontaktirajte trenutne klijente – najbolja opcija svakako jeste preporuka, pa verujemo da već imate prijatelje kod kojih se možete raspitati o tome kako agencija radi i da li je isplativa.

Dobra reč daleko se čuje, loša još dalje. Neće vam biti preterano teško da pokupite sasvim validne informacije i kritike o radu marketinških agencija.

 

#4 Nemojte odabrati one koji od starta obećavaju sve

Sve veće prisustvo mnogih kompanija u digitalnom svetu i veliki broj digitalnih agencija koje im pomažu da budu što reprezentativniji, jasan je znak sve konkurentnijeg tržišta u poslednjih nekoliko godina.

Zato se, naročito po pitanju vidljivosti, pozicioniranja i uspešnosti kampanja malo šta može garantovati. Govoriti o specifičnim brojkama i rezultatima izuzetno je klizav teren, a to mogu samo pravi stručnjaci.

Nemojte angažovati nekoga ko će vam već na prvom sastanku obećavati “kule i gradove”, već odaberite agencije čiji će profesionalci saslušati vaše potrebe i na osnovu toga napraviti realan plan, koji ima tendenciju da donese dobre rezultate!

 

#5 Postavite što više pitanja!

Pre konačnog potpisivanja ugovora, zašto ne biste iskoristili šansu da postavite što više pitanja. Vaša će prednost biti da dobijete veliki broj informacija značajnih za budući tok saradnje i mogućnosti.

Evo i koja mi pitanja često dobijamo od naših budućih klijenata:

  • Koliko mogu da se oslonim na vas? – nekada klijenti očekuju da samim tim što su platili određenu uslugu, mogu pozvati account menadžera u pola noći. U realnosti to nije baš tako, pa je zato najbolje ustanoviti određena pravila dostupnosti prema klijentu;
  • Šta mogu očekivati u periodu od 3, 6 ili 12 meseci? – klijenti žele da im se što pre vrati uloženo, i to je sasvim u redu. Zato je neophodno da kao budući klijent dobijete makar okviran plan očekivanih rezlutata za određeni vremenski period;
  • Kako merite rezultate? – vi kao klijent svakako želite biti upućeni sa načinom merenja rezultata, kako bi i sami znali šta možete očekivati. Sigurno je da nećete želeti da vam se informacije samo serviraju. Ozbiljna agencija će vam pružiti uvid u to na koji način se realizuju merenja uspešnosti.

Ovo su samo neki od primera pitanja koja i sami dobijamo, pa vam možda daju motivaciju da osmislite neka koja će vama značiti prilikom angažovanja agencije.

Nadamo se da vam je tekst bio zanimljiv i koristan, a za još više ovakvih članaka, posetite našu blog sekciju.

Srećno i birajte pametno!

KONTAKTIRAJTE NAS