Kako bi na pravi način razumeli šta predstavlja native oglašavanje na Instagramu, potrebno je rešiti određene terminološke nedoumice.
Sama reč native može da zbuni čitaoce koji nisu dovoljno upućeni.
Iako na prvi pogled mnogi pomisle kako se ovde radi o nekakvom prikrivenom načinu oglašavanja, to zapravo nije istina. Native pristup ima za cilj da sadržaj koji se plasira bude u potpunosti prilagođen platformi, bilo da se radi o društvenim mrežama ili nečemu drugom.
Sa tim u vezi, dolazimo do zaključka koji tek otvara našu današnju priču, a to je na koji način marketari formiraju native sadržaj i objave za Instagram, tako da korisnici ove društvene mreže reklamu vide kao neku vrstu “prirodno uklopljenog” elementa u celinu, koji nije napadan.
Odgovor na ovo pitanje konačno će rešiti dilemu i ukloniti još jednu od potencijalnih kočnica kada se neko prvi put susretne sa ovom temom.
Native Instagram oglašavanje nema za cilj da bilo šta prekrije, niti da navede posmatrača na pogrešne zaključke, a i zašto bi?
Pored ovog logičkog zaključka, bitno je naglasiti kako su internet prevare bilo koje vrste zakonski zabranjene. Međutim, čak i da neko pokušava da svoj biznis održava na toj osnovi, mora biti svestan da to nije legalno, niti održivo rešenje.
Instagram native oglašavanje predstavlja plaćeno reklamiranje i nema za cilj da obmanjuje potrošača, ali kako ono funkcioniše?
Marketari često vole da kažu kako je ovo vid oglašavanja iza kulisa, tj da vi kao prodavac nemate za cilj da se napornim banerima i pop-up-ovima ubacujete u oko posmatrača na silu, već da do njih dođete na spontan način kroz ispričanu priču, razmenu iskustava ili plasiranje korisnih informacija.
Ukoliko se postavimo iz ugla oglašivača, nama nikako ne ide u prilog da se iza bilo čega skrivamo, već da bude jasno naznačeno o kome se radi, kako bi kupci stekli osećaj o brend identitetu koji razvijamo.
Zaključak je da native oglašavanje nema za cilj da prevari posmatrača, već da se u njegovim očima predstavi što prirodnije i ukopljenije u ostatak sadržaja.
Instagram je postao savršena mreža za reklamiranje, s obzirom da je najpogodniji za objavljivanje lepog vizualnog sadržaja, uz kratke video formate.
Ukoliko želite da vaš profil na Instagramu bude vidljiv i pravo mesto za razvijanje brend identiteta, koji će korisnicima dati pravu vrednost, neophodno je pratiti algoritamska pravila ove društvene mreže.
Vizuali moraju biti u visokoj rezoluciji i bez dorađivanja, putem filtera na samoj mreži, već urađene od strane profesionalaca.
Potrebno je da svaka objava ima opis fotografije, relevantne heštegove, kao i da se na profilu konstantno radi na komunikaciji sa pratiocima.
Konstantno plasiranje relevantnog sadržaja, zanimljivog posmatračima daće vrednost profilu. Tek tada i uz poštovanje mnogih drugih pravila, ostvaruje se potencijal za native oglašavanjem.
Kada se formira odnos poverenja sa korisnicima, javlja se mogućnost da se korisnicima plasira reklamirani sadržaj, tako da ga oni prirodno prihvate.
Postoji šansa da se mnogi početnici zbune i ne uvide razliku između klasičnog content marketinga i native oglašvanja, s obzirom da se kod oba radi o kreiranju kvalitetnog vizualnog sadržaja uz propratne relevantne i korisne informacije.
Međutim, content marketing vam omogućava da vi kao oglašivač radite za svoj profil na Instagramu, dok je native oglašvanje zakupljivanje prostora na objavama na tuđem profilu, koji će vas svojim potrošačima predstaviti na njemu svojstven i originalan način.
Sjajan primer native oglašavanja na Instagramu možete videti na profilu Enciklopedija i na praktičnim primerima uvideti kako ovaj savremeni način reklamiranja funkcioniše.
U današnjem digitalnom marketingu uloga influensera je zaista velika, pa tako ona nije zaobišla ni native oglašvanje.
Influenseri oko sebe stvaraju jednu mini zajednicu ljudi koji poprilično veruju u njihov sud, stoga i ne čudi zbog čega prodavci često angažuju upravo ove ljude od uticaja da pred publikom predstave proizvode.
Ovo je odličan način da prosečan potrošač dobije relevatne informacije o korisničkom iskustvu iz prve ruke, i to ni manje ni više nego kroz kreativan vizualni sadržaj.
U tom pogledu je najbolje angažovati influensere koji se ne bave reklamiranjem svega i svačega, već imaju određenu nišu koju najviše preferiraju i u tome su prepoznatljivi.
Odlučite se za mikro influensera!
Za razliku od slavnih ličnosti sa stotinama hiljada pratilaca na Instagramu, mikro influenseri imaju do 10.000 ljudi koji ih prate i značajno veći engagemanet rate. To znači da procentualno veći broj njihovih pratilaca vidi postove koje objavljuju, nego što je to slučaj kod poznatih ličnosti.
Sa mikro influenserima će ljudi imati potencijalno više šanse da se poistovete, jer će ih smatrati običnim ljudima, za razliku od “nedostižnih” slavnih ličnosti.
Treće, ali ne i najmanje važno, znatno su jeftiniji!
Carousel postovi su objave koje u jednom mogu spakovati i do 10 fotografija ili video klipova do jednog minuta, te su kao takvi idealan format za prezentovanje duže priče, iskustva ili zanimljivosti.
Mnogo su efektniji način prezentovanja u odnosu na ispisivanje dugačkog opisa ispod fotografije, koji uglavnom budu preskočeni prilikom listanja.
Carousel postovi su savršeni za prenos dodatne vrednosti ka korisnicima, odnosno za pravljenje šireg konteksta, koji je pitak, zabavan, informativan i tera nas da pogledamo svaku od pojedinačnih objava u postu.
Na taj način se veoma jednostavno može izreklamirati određeni proizvod, tako da ništa ne bude nametnuto, niti na silu, što je osnovna ideja native oglašavanja.
Kombinacija unajmljivanja influensera uz carousel objave može puno doprineti u odnosu sa potrošačima i stvoriti potreban odnos poverenja, koji će utabati put za efektno reklamiranje.
Nadamo se da vam je nakon čitanja teksta, Instagram native oglašavanje postalo značajno jasnije, kao i da vas je zainteresovalo za dalje istraživanje. Ukoliko vam je potreban odgovoran tim, koji će za vas obavljati poslove oglašvanja na društvenim mrežama ili nešto drugo iz naše ponude usluga, kontaktirajte nas!
Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.