BLOG

Kako izabrati pravog influensera?

Kako izabrati pravog influensera, pitanje je na koje ćemo pokušati da odgovorimo u nastavku.

Influenseri rade jedan od onih modernih poslova, na čiji će pomen oni tvrdoglaviji i tradicionalniji verovatno prevrnuti očima. Međutim, da li je to zaista prava reakcija na pomen influensera?

Svakako da je influensiranje novo zanimanje 21. veka, ali ga zbog toga ne treba potcenjivati. Baš naprotiv, ovde se krije ogroman marketinški potencijal i mogućnsot da se on iskoristi u pozitivnom smislu.

Danas je influenser marketing jedna od vodećih “grana” u reklamiranju proizvoda o čemu svedoče podaci da je čak 93% marketara iz celog sveta makar jednom iskoristilo usluge ovog tipa.

Brojna istraživanja su pokazala da preko 60% ljudi veruje influenserima, dok su sa tako velikim uticajem oni skoro pa dobili ključnu ulogu u podizanju svesti o brendu, zajedno sa društvenim mrežama.

Zato saznajte više o tome kako odabrati pravog influensera.

 

Za početak – definišite svoje ciljeve

Čini vam se kako influenseri mogu dobro uticati na popularizaciju vašeg proizvoda i rast svesti o brendu? Čini se da ste u pravu.

Pa ipak, verovatno ste primetili kako se makar tokom 2022. godine pojavio toliki broj novih influensera, da je možda postalo teško odabrati pravog.

Naša je preporuka da zbog toga krenete od samog početka, dakle od definisanja svojih ciljeva, mogućnosti, prednosti i svega onoga što čini jednu marketing strategiju.

Samo neki od ciljeva mogu biti:

  • razvijanje svesti o brendu;
  • kreiranje kvalitetnog sadržaja na mrežama;
  • uvećanje prodaje i broja preuzimanja nove aplikacije;
  • više pratilaca na društvenim mrežama i pretplatnika za newsletter.

Nakon što ustanovite ciljeve, lakše ćete odabrati influensera koji će doprineti napretku poslovanja.

Primera radi, kada je cilj kreiranje kvalitetnog sadržaja, pre ćete odabrati influensera sa zavidnim veštinama za fotografiju i video editing. Sa druge strane, kada želite više prodaje, želećete influensera sa zajednicom platežno sposodnih ljudi određene demografske strukture. I tako dalje…

 

Na koje kriterijume treba obratiti pažnju prilikom odabira?

Znajte da usluge influnesera nisu nimalo povoljne, te da ćete teško pronaći nekoga sa pozamašnom zajednicom pratilaca, a da će naplata biti ispod 1.000 evra za jednu reklamu.

Zbog toga smo pripremili niz kriterijuma na koje morate obratiti pažnju kada birate popularnog brend ambasadora.

#1 Okupljena zajednica oko influensera

Važno je znati da se angažovanjem influensera i plasiranjem poruka preko njegovog kanala, vi (odnosno on/ona) obraćate okupljenoj zajednici pratilaca i pretplatnika.

Obavezno se raspitajte o demografskoj strukturi pratilaca, jer ćete tako tačno znati kojoj ciljnoj grupi se obraćate. Ono što možete uraditi jeste da od influensera zahtevate prikaz o strukturi pratilaca, te da na osnovu toga zaključite da li vam je odgovarajuća.

Umesto da sami prikupljate ciljnu grupu, dobićete je “na tacni”. Zato pažljivo birajte!

#2 Angažovanje korisnika – čista matematika!

Možda niste znali, ali postoji matematička formula putem koje se može definisati stepen angažovanosti pratilaca na društvenim mrežama:

saberite sve lajkove, komentare i deljanje, podelite ih sa brojem pratilaca i zatim sve to pomnožite sa 100.

Prosečna angažovanost pratilaca jeste malo iznad 10%, tako da influenseri sa preko 15 ili čak 20% rade odličan posao. Angažovanje ima veze i sa snagom veze kreirane između kreatora i publike, što će se posledično itekako odraziti na finalnu odluku o kupovini!

#3 Relevantnost – ništa više nego prirodan spoj

Prilikom sagledavanja relevantnosti profila budućeg brend ambasadora, samo uključite logiku.

Zamislite situaciju: vi ste brend koji se bavi prodajom organske hrane i želite da se reklamirate putem kanala gejming influnesera… nekako baš i ne ide. Sa druge strane, prodaja zdravih organskih proizvoda možda bude bolje išla kada angažujete influensera iz sveta sporta sa prefiksom FIT u nazivu kanala na mreži.

Što prirodnije, to bolje, jer će prosto veće poverenje kupaca zdrave hrane biti prema nekom ko se bavi sportom i svoj život posvećuje zdravoj ishrani.

#4 Specijalizovanost – u čemu su stvarno dobri?

Sa ciljem veće prodaje i popularizacije brenda, ali i drugih ciljeva, odaberite influensera koji je specijalizovan za određenu nišu. Puno je poznatih zbog zabavnog sadržaja, međutim, zabava ne prodaje baš uvek.

Odličan pokazatelj za potecnijalno kvalitetnu saradnju jeste profesionalan pristup prema poslu. Kada primetite posvećenost, znanje i odlične tehnike prenosa istog u posebno definisanoj oblasti, na pravom ste putu ka dobrom odabiru.

Kako influenser pristupa svojim profesionalnim zadacima posebno ćete videti na sponzorisanim postovima za koje je plaćen.

Takođe, obratite pažnju za koje se vrednosti zalaže, jer ni vi sami ne želite da izgubite kredibilitet kod postojeće publike zbog lošeg odabira.

#5 Nađite se na pola puta sa idejama

U skoro svakom odnosu mora postojati određeni stepen kompromisa, pa je tako slučaj i ovde. Iako ste u istoj niši i zalažete se za iste vrednosti, desiće se da prosto dođe do neslaganja oko nekih ideja.

I sami morate biti svesni, kao što i oni jesu, da ne može biti isključivo kako vi ili kako influenseri žele. Vi postavite osnovne zamisli i dajte smernice, dok će oni vašu ideju realizovati na najbolji mogući način.

 

Angažovanje influensera donosi brojne benefite

Razmišljajući o influenserima, postavite se iz ugla gledalaca i budućih kupaca. Zar vam ne bi bilo draže da uz reklame zaista dobijete i određenu vrednost, benefit, i to baš za vas?

Za razliku od klasičnog reklamiranja, influenseri će predstaviti vaš proizvod, pokazati kako se koristi, istaći njegove prednosti i kazati kakvo je bilo njihovo iskustvo.

Isto tako, oni su ti koji poseduju uvek sveže ideje i znaju kako da pristupe prezentaciji vašeg proizvoda, dok uz sebe imaju zajednicu ljudi koja im veruje.

Angažovanjem influensera dobijate nove ideje, dok takođe štedite na budžetu i rasterećujete dodatnog posla svoj marketing tim. Saradnju sa influenserima zamislite kao eksternu saradnju sa još jednom kreativnom agencijom, koja je u ovom slučaju samo jedna osoba, izuzetno popularna, sa mnogo kreativnih ideja.

Odaberite pravog influensera i očekujte brz rast prodaje i popularnosti sopstvenog brenda. Nadamo se da smo vam i mi u tome pomogli.

Za još korisnih saveta pogledajte naš blog, ali nas obavezno kontaktirajte za neku od brojnih marketing usluga. Srećno!

KONTAKTIRAJTE NAS