Marketing strategiju možemo definisati na sledeći način:
Marketing strategija predstavlja skup aktivnosti kojima se dolazi do što više publike, ona pretvara u potrošače i zadržava kako bi ponovila kupovinu.
Šta iz ovoga možemo zaključiti?
Neophodno je na neki način diferencirati se, skrenuti pažnju na sebe i privući što veći broj potrošača. Načina ja puno, a za koji ćete se i sami odlučiti zavisi od vaših znanja i sposobnosti.
Mi smo rešili da vam predstavimo 5 strategija u digitalnom marketingu koje su tokom 2022. godine donosile rezultate, a verujemo da će se tako nastaviti i tokom naredne 2023.
SEO je kao što svi znamo zadužen za povećanje organskog saobraćaja i služi da sajt dobije što više posetilaca na prirodan način.
Kada kažemo prirodan, zapravo mislimo na suprotno od plaćanja.
Potrebno je vremena da SEO krene da deluje, zbog toga što se često radi rekonstrukcija celokupnog sajta, pozicioniranje ključnih reči na odgovarajuća mesta, implementacija adekvatnog sadržaja i mnogo čega drugog.
Vremenom, Google će prepoznati napore i kvalitetan rad, pa će to i nagraditi. Međutim, ukoliko vam je potrebno pozicioniranje na prvu poziciju u najkraćem mogućem roku, rešenje jeste Google oglašavanje.
Smatra se da će u budućnosti visoko organsko rangiranje u rezultatima pretrage donositi 35% od ukupnog saobraćaja i 33% od ukupnog prihoda.
Ukoliko se ove pretpostavke ispostave kao tačne, najbolje bi bilo da što pre krenete sa reorganizacijom sajta u skladu sa SEO standardima. Na kraju ćete uvideti, kada sve uradite kako treba, da su troškovi po dovedenom potrošaču mnogo manji nego kod plaćenog oglašavanja.
I kao što smo već rekli, SEO je danas taktika koja se na neki način sve više podrazumeva, međutim nikako ne smemo zaboraviti na plaćeno oglašavanje, naročito na Google-u.
SEO i plaćeno oglašavanje zajedno daju najbolje rezultate!
Mnogi, se usled nedovoljne stručnosti ili utiska da je oglašavanje putem Google-a komplikovano, okreću isključivo reklamama na društvenim mrežama.
Pa ipak, mnogo veći potencijal za prodaju moguće je ostvariti putem online shop-ova, odnosno E-commerce sajtova. Plaćeno oglašavanje putem Google-a doneće vam prve pozicije u pretragama veoma efikasno i brzo.
Samim tim, prodaja će nastaviti da raste!
Posebno se ističe plaćanje po kliku, odnosno PPC (Pay Per Click) oglašavanje, kada plaćate onda kada neko klikne na vašu reklamu. Odredite maksimalan budžet i ciljnu grupu na osnovu dosadašnjeg ponašanja, pa zabava može početi.
Reklame, reklame, reklame….ima ih na sve strane, a ceo digitalni prostor je pretrpan njima.
Postaje sve teže istaći se u moru reklamnog sadržaja kojem se bomarduju posmatrači. Mnogi sada samo jedva čekaju da prođe onih 5 sekundi na Youtube-u kako bi mogli da kliknu na skip ad.
U skladu sa tim, marketing timovi su rešili da prilagode svoje strategije i okrenu se mnogo živopisnijem načinu reklamiranja – okreću se influenserima.
Jedna od glavnih prednosti influensera jeste što oni već imaju svoju bazu fanova, odnosno pratilaca, dakle zajednica je već formirana.
Ono što će biti zadatak vas, kao nekoga ko želi da izreklamira svoj proizvod, jeste da pronađete odgovarajućeg influensera iz određene oblasti, sa zajednicom respektabilne veličine, pri čemu možete pretpostaviti kako izgleda demografska struktura iste.
Gotovo 90% marketara smatra da su za podizanje svesti o određenom brendu značajni influenseri i da oni mogu imati važnu ulogu u izgradnji odnosa sa kupcima.
Oni će putem kreativnog video sadržaja, opisivanja proizvoda i deljenja sopstvenog iskustva prilikom korišćenja istog, dati mnogo živopisniji pristup.
Uz sve veću popularnost društvene mreže TikTok, osvajanje publike na ovaj način ne bi trebao da predstavlja problem.
Video editing i video produkcija kao veštine baš ovde dobijaju na značaju!
Affiliate marketing ima određenu dozu sličnosti sa influenser marketingom po tome što ćete vi kao vlasnik biznisa platiti nekome da opisuje vaš proizvod, ističe njegove prednosti i da svoj lični pečat.
Međutim, osnovna razlika se ogleda u tome što se influenseri najčešće plaćaju unapred za određenu količinu video sadržaja u kome će govoriti o proizvodu i tako podići i svest o vašem brendu.
Sa druge strane affiliate programi se najčešće zasnivaju na blog člancima u kome kreatori sadržaja opisuju proizvod i linkuju ka istom. Marketari koji učestvuju u affiliate programima zarađuju procenat od svake prodaje ostvarene tako što kupac dolazi preko linka do proizvoda.
Ovaj sistem podsticanja prodaje pokazao se kao isplativ mnogim vlasnicima biznisa.
Procenjuje se da gotovo 15% ukupne digitalne prodaje dolazi u pravo iz ovakvih programa.
E-mail marketing je danas itekako uzeo maha.
Iako možda ne preterano primetna marketing strategija, ono što je zanimljivo kod njega jeste da privlači potrošače na prilično nenapadan način. Još jedna od prednosti njegovog korišćenja jeste izuzetna isplativost, pri čemu se procenjuje da ovim putem ostvaruje povrat od 42 dolara na uložen 1 dolar.
Naravno, iza svega toga stoji mukotrpan rad marketing stručnjaka.
E-mail marketing se često zasniva na edukativnom sadržaju, ali je i odlična podrška za E-commerce saobraćaj. Najčešće ćete se kao usluga za uslugu prijaviti na newsletter i redovno dobijati obaveštenja o promocijama, radu kompanije i nove značajne informacije eukativnog tipa.
Tipovi mejlova u e-mail marketingu:
Verujte nam da je bilo teško odlučiti se samo za 5 efikasnih marketing strategija, a opisane su bile naš izbor, jer itekako verujemo u njihovu moć i efikasnost. Nadamo se da je tekst bio dovoljno informativan i koristan, te da ste saznali nešto novo.
Agencija za digitalni marketing ORA digital je tu da vam pruži brojne usluge digitalnog marketinga i pomogne vam da budete vidljiviji potrošačima.
Srećno!