Procenjuje se da trenutno na planeti preko 1,5 milijardi ljudi koristi društvene mreže, što je složićemo se veoma respektabilan broj koji iz dana u dan raste sa dolaskom mlađih i tehnološki pismenih generacija.
Trend rasta prisutnih korisnika primetan je na svim društvenim i digitalnim platformama, dok sve veći broj njih zahteva što efikasniju i bolju uslugu, u skladu sa naprednom tehnologijom i vremenom u kome živimo.
Ljudi žele digitalnu interakciju, odlično korisničko iskustvo, brze odgovore na upite i što više kvalitetnog sadržaja!
I u ovome upravo leži ključ za digitalne agencije i potrebu za njihovim prilagođavanjem novim trendovima u godini koja je pred nama.
Saznajte više o tome šta smo mi odvojili kao ključne trendove za prilagođavanje i unapređenja, koje bi agencije za digitalni marketing trebalo da implementiraju u svoje poslovanje.
Primetan je trend prelaska fokusa sa marketinga koji se meri klikovima i angažovanjem na performans marketing zadužen za merenje konačnih rezultata prodaje i kako do nje doći.
Rezultati kampanja na digitalnim platformama počinju da se mere značajno realnije nego što je to bio slučaj do sada, pa tako poprimaju izgled merenja rezultata u fizičkoj kupovini.
Postaje primarno to da li je korisnik na kraju svog digitalnog puta kupio određeni proizvod ili nije, i ako nije kako ga navesti da to uradi!
U merenju rezultata će i te kako pomoći nova verzija analitike Google Analytics 4, na koju će se svi marketari u potpunosti prebaciti tokom 2023. godine.
Video format preuzima primat na društvenim mrežama i najzaslužniji je za plasiranje sadržaja koji je koristan gledaocima.
Prenošenje informacija je mnogo efikasnije putem video sadržaja i pruža mnogo više mogućnosti nego običan vizual sa kratkim tekstom ispod. Video vam daje opciju da ispričate priču određenog brenda i što je još važnije da prenesete vaše iskustvo po pitanju korišćenja.
Dobar glas daleko se čuje, a još mnogo, mnogo dalje kada ga pustite u digitalni etar.
Angažujte influensere kao mini brend ambasadore da pričaju o vašim proizvodima i opišu svoje iskustvo, pa će i potrošači imati prilike da steknu mnogo širu sliku.
Ukoliko sebe smatrate stručnjakom u određenoj oblasti i vaša digitalna agencija u svojim redovima ima ljude sa vanserijskim znanjem, trebali biste da makar jedan deo toga pokažete i javnosti kroz kratke i edukativne video formate.
Potencijal je počeo da se ostvaruje putem društene mreže TikTok, ali se tek očekuje intenziviranje ovog načina reklamiranja, pa zašto i sami ne biste pokušali?
Nedavno je produžen i limit za dužinu video klipova koji se postavljaju na TikTok-u i to na 10 minuta, tako da imate sasvim dovoljno vremena da kažete sve što želite.
Algoritmi društvenih mreža postaju sve više prilagođeni za plaćena sponzorstva, dok se ogromna sredstva ulažu u promociju putem profila influensera. Ovo je još jedna posledica toga da u marketingu dolazi do promene fokusa sa merenje rezultata kroz angažovanje ka merenju kroz konverzije.
Influenseri sa velikim brojem pratilaca gotovo da postaju digitalne agencije za sebe i neko ko će definitivno igrati ulogu u promociji proizvoda i poslovanja vaših klijenata.
Javlja se i sve veća potreba da se čuju mišljenja i iskustva influensera od strane marketing zajednice.
Ono što je na vama kao nekom ko ih angažuje, jeste da pažljivo odaberete i angažujete one koji umeju da izgrade odnos poverenja.
Ukoliko ste već sve uradili da potrošači dođu do proizvoda vaših klijenata, ne dozvolite im da odu, već im pomozite prilikom kupovine.
U ovom pogledu se kao efikasno rešenje pokazuju napredni chatbot mehanizmi, koji do sada još uvek nisu aktivno zaživeli na našem tržištu.
Poenta je u tome da potrošač i posetilac sajta za kupovinu dobije personalizovano iskustvo kupovine, gde će odgovarati na pitanja postavljena od strane programa.
Taktika se može odlično pokazati kao efikasna prilikom kupovine odeće i sličnih proizvoda, gde potrošač odgovara na pitanja i dobija predlog proizvoda prilagođenih njegovim potrebama i preferencijama.
Platforme za komunikaciju sa potrošačima i posetiocima imaju ulogu da ostvare odnos poverenja i ličnog potrošačkog isksutva. Pored toga, prikupićete veliki broj podataka, koji će vam kasnije omogućiti da marketing strategije za vaše klijente prilagodite i postavite efikasnije.
Ne dozvolite da vam propadaju prilike zbog toga što nise specijalizovani za određenu oblast!
Digitalni marketing je izuzetno široko polje, dok potrošači postaju sve zahtevniji. Samim tim, javlja se potreba za uskom specijalizacijom iz mnogih oblasti, što mnoge agencije zbog nedostatka resursa ne mogu da postignu. I to je normalno!
Rešenje za ovaj potencijalni problem jeste angažovanje i saradnja sa drugim agencijama. Bolje i podela profita, nego propuštena prilika.
Saradnjom ćete imati prilike da uvidite i prednosti rada drugih, kao i da nadopunite svoje nedostatke.
I za sam kraj želimo da naglasimo kako verovatno i ključnu ulogu za sveukupno poslovanje postaje rad digitalnih agencija. Preuzimamo ulog zvezde vodilje, ne samo u digitalnom svetu, već i sveukupno, s obzirom na sve veći broj prisutnih potrošača u digitalnoj sferi.
Bez obzira da li je vaš biznis mali ili ste već ostvarili ogroman uspon na tržištu, uspešno digitalno prisustvo vam može samo poboljšati rezultate i doneti više prodaje.
I kao što je outsourcing odlično rešenje za agencije međusobno, tako je sjajna opcija za firme da za makar deo svog digitalnog poslovanja angažuju specijaliste iz ove oblasti.
Pogledajte i koje usluge za digitalni marketing nudimo mi iz agencije za digitalni marketing ORA digital, pa nas kontaktirajte ukoliko vam se dopada ono čime se bavimo i smatrate da može unaprediti vaš biznis.
Nadamo se da vam je tekst bio koristan i zabavan, a za još više zanimljivog sadržaja, prelistajte našu blog sekciju. Ukoliko su vam potrebne usluge digitalnog marketinga, kontaktirajte našu agenciju za digitalni marketing, ORA digital.